مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی «میبد ۸» وارد مدار شد

خبرگزاری مهر شنبه 09 خرداد 1405 - 18:03
یزد - مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از بهره‌برداری مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی «میبد ۸» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی میرجلیلی، از بهره‌برداری مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی «میبد ۸» خبر داد. وی با اشاره به روند اجرای این طرح افزود: با برنامه‌ریزی ها، تا پایان ماه جاری کل ظرفیت این نیروگاه وارد مدار تولید خواهد شد.

میرجلیلی، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را از مهم‌ترین راهکارهای تامین برق پایدار و عبور از اوج بار تابستان دانست و اظهار کرد: افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و استفاده از ظرفیت بالای تابش خورشیدی استان یزد، از اهداف مهم اجرای این طرح‌ها است.

نیروگاه خورشیدی «میبد ۸» نقش مؤثری در تقویت شبکه برق منطقه و توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک در استان یزد خواهد داشت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.