به گزارش ایرنا، « اسماعیل دهستانی » روز شنبه در نشست با جمعی از نمایندگان جامعه پرستاری استان با شنیدن مطالبات و دغدغههای آنان از پیگیری موضوعات در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز مجلس شورای اسلامی خبر داد.
وی ضمن تشکر از فعالیت مخلصانه جامعه سخت کوش پرستاری یزد افزود: برای بررسی مسائل مورد اختلاف و مبهم کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان پرستاران، دانشگاه علوم پزشکی و استانداری تشکیل خواهد شد.
این مسوول بر ضرورت شنیدن مطالبات بدنه پرستاری تأکید کرد و خطاب به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، اهمیت پیگیری منظم جمعبندی این نشست و دستیابی به نتایج اجرایی را یادآور شد.
در این نشست برخی از مطالبات پرستان استان مطرح شد.
حدود پنج هزار و ۱۲۵ پرستار در بیمارستانهای دولتی و خصوصی استان فعالیت میکنند که از این تعداد سه هزار و ۳۴۰ نفر در بیمارستانهای دولتی و بقیه در بیمارستانهای خصوصی به بیماران خدمات ارائه می کنند.
استان یزد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.













