کتائب حزب‌الله: سلاح خود را تحویل نخواهیم داد

همشهری آنلاین شنبه 09 خرداد 1405 - 19:33
در حالی که عراق با فشار آمریکا برای خلع سلاح گروه‌ها روبروست، کتائب حزب‌الله متعهد شد سلاح‌های خود را حفظ کند.

به گزارش همشهری آنلاین فرانس۲۴ نوشت: گروه مسلح بانفوذ عراقی کتائب حزب‌الله متعهد شد که به «مقاومت» خود ادامه دهد، زیرا بغداد با فشار فزاینده آمریکا برای خلع سلاح گروه‌های مسلح روبروست.

پس از آغاز جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران در پایان فوریه، گروه‌هایی که تحت پرچم «مقاومت اسلامی در عراق» فعالیت می‌کردند، حملات مکرر پهپادی و موشکی به منافع آمریکا در این کشور انجام دادند. واشنگتن نیز به نوبه خود، تأسیسات و پایگاه‌های متعلق به این گروه‌ها، از جمله کتائب حزب‌الله را بمباران کرد.

از زمان روی کار آمدن علی الزیدی، نخست وزیر عراق، از اواسط ماه مه تاکید این است که سلاح‌ها را به دست دولت محدود کند. اما گروه‌های مسلح عراقی می‌گویند با توجه به تجاوزات آمریکایی‌ها خلع سلاح را نخواهند پذیرفت.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.