خیز بلند کبدی خوزستان برای سکوهای قهرمانی کشور

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 21:27
اهواز - ایرنا - رییس هیات کبدی خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی این هیات برای درخشش در رقابت‌های کشوری، از آمادگی کامل تیم‌های پایه استان برای کسب عنوان قهرمانی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، هدف‌گذاری ما تداوم موفقیت در رده‌های پایه و حضور در فینال مسابقات است.

کمال سعدی آل‌کثیر روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: سال گذشته در مسابقات نوجوانان و جوانان کشور موفق به کسب مقام نخست شدیم و امسال نیز با توجه به پتانسیل بالای کبدی استان، قطعا در رده‌های پایه روی سکو خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه فرآیند استعدادیابی و ارزیابی فنی در شهرستان‌های مختلف با دقت انجام شده است افزود: پس از ناکامی در المپیاد سال گذشته که به دلیل افت وزنی تعدادی از ورزشکاران رخ داد، امسال با برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای رقابت‌های نوجوانان، جوانان و المپیاد استعدادهای برتر کشور آماده شده‌ایم و به دنبال کسب عنوان قهرمانی هستیم.

آل‌کثیر تصریح کرد: کبدی خوزستان ۱۱ دوره از مسابقات کشوری در ردهای مختلف به طور مستمر در مسابقات بزرگسالان ،جوانان،نوجوانان کشور فینالیست بوده و امسال نیز بدون شک در فینال حضور خواهیم داشت.

توسعه فعالیت در مدارس و گسترش کبدی بانوان

رییس هیات کبدی خوزستان به فعالیت در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرهای شوشتر ،اندیمشک ،رامهرمز،اهواز، ماهشهر فعالیت چشمگیری دارند. همچنین با همکاری موثر معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش استان، اقدامات بسیار خوبی در حوزه مدارس و استعدادیابی صورت گرفته که پشتوانه‌ای قوی برای آینده کبدی استان خواهد بود.

وی در خصوص ورزش بانوان افزود: یک تیم بانوان برای نخستین بار در اندیمشک راه‌اندازی شده که در حال حاضر از آمادگی بالایی برخوردار است همچنین در رامهرمز و شوشتر نیز فرآیند استعدادیابی بانوان به خوبی انجام شده و تیم قدرتمندی شکل گرفته است.

مطالبه برای تصدی سرمربیگری تیم ملی

آل‌کثیر با اشاره به موفقیت‌های فنی استان گفت: برای نخستین بار در تاریخ کبدی ایران، سه مربی از خوزستان (آقایان،یزدانفر، زارعی و بهروزی) به عنوان مربی تیم‌های ملی بزرگسالان،نوجوانان و جوانان انتخاب شدند که این موضوع مایه افتخار جامعه ورزشی استان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج درخشان و پتانسیل موجود، حق خوزستان است که هدایت سرمربیگری یکی از رده‌های تیم ملی را بر عهده داشته باشد که امیدواریم با درایت فدراسیون، این مهم نیز محقق شود.

رییس هیات کبدی خوزستان گفت: ورزشکاران ما از آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردارند و منتظر بهبود شرایط برای برگزاری رسمی مسابقات استانی و کشوری هستیم.

به گزارش ایرنا استان خوزستان با بیش از ۲۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته نقش پررنگی در سبد مدالی ایران در رویدادهای بین المللی دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.