به گزارش ایرنا، سمنان با مساحت ۹۷ هزار کیلومتر مربع بهعنوان هفتمین استان پهناور کشور، هشت شهرستان و در مجموع ۷۵۷ هزار نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.
نزدیکی به پایتخت، قرارگرفتن در چهارراه ارتباطی شمال-جنوب و شرق-غرب، بهرهمندی از پنج اقلیم از هفت اقلیم تعریفشده، و تنوع جغرافیایی کوه، جنگل و کویر، سمنان را در زمره استانهای ویژه، با وجود قرارگیری در مرکز کشور، قرارداده است.
فعالیت ۲ هزار واحد صنعتی، شمار قابل توجه آثار و بناهای تاریخی و میراثی، تنوع فرهنگ زیستی و زبانی، فعالیت دانشگاههای متعدد، گونههای متنوع و کمیاب گیاهی و جانوری، و برخورداری از جمعیت ۳۸ درصدی جوان، سمنان را در جایگاه ممتازی برای سرمایهگذاری تبدیل کرده است و روزانه رویدادها و اخبار متنوعی مرتبط با همه حوزهها مخابره میشود.
دعوت بهزیستی برای طرح ملی سنجش سلامت روان
مدیرکل بهزیستی استان سمنان از آغاز اجرای طرح ملی سنجش سلامت روان ویژه شناسایی اختلالات روان ناشی از بحرانها خبر داد و از شهروندان خواست در این طرح مشارکت کنند.
محمد نسیمی بیان کرد: افراد بالای ۱۸ سال با مراجعه به سامانه سنجش سلامت روان و پاسخ به پرسشنامه مربوطه، میتوانند وضعیت سلامت روان خود را در سه سطح کمخطر، متوسط و پرخطر ارزیابی کنند. بر اساس نتایج این ارزیابی، خدماتی شامل بستههای آموزشی، مشاوره تلفنی رایگان از طریق سامانه ۱۴۸۰ و مشاوره حضوری به افراد ارایه میشود. این طرح با هدف شناسایی سریع مشکلات روانی و ارایه مداخلات زودهنگام تا ۳۱ خرداد ادامه دارد.
افزایش ۱۶ درصدی واریز عوارض ارزش افزوده به شهرداریها
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: افزونبر ۶ هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداریها و دهیاریهای استان در اردیبهشت ۱۴۰۵ واریز شد.این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشت و نقش مهمی در تقویت منابع پایدار مدیریت شهری و روستایی ایفا میکند.
علی حسینپور بیان کرد: بخش قابل توجهی از طرحهای عمرانی، توسعه زیرساختها، خدمات شهری و روستایی از محل این منابع تامین میشود و رشد درآمدهای حاصل از عوارض ارزش افزوده، ظرفیت شهرداریها و دهیاریها را برای ارایه خدمات بهتر افزایش داده است.
تاکید فرماندار سمنان بر تکمیل بهموقع طرحهای آموزشی
فرماندار سمنان در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان تکمیل و بهرهبرداری از طرحهای آموزشی شهرستان طبق زمانبندی تعیینشده را از اولویتهای حوزه آموزش دانست و خواستار ایفای تعهدات دستگاههای مسوول شد و گفت: مدارس دهخدا، استقلال، لادن، امام حسن(ع)، مرکز آموزشی اوتیسم، مدرسه رستمزاده و مجموعه فتحالملوک شریعتپناهی باید تا پایان شهریور آماده بهرهبرداری شوند.
مهدی صمیمیان افزود: رفع نواقص مدارس تحویلشده، تامین منابع مالی مورد نیاز، توسعه فضاهای آموزشی در مناطق نهضت ملی مسکن و تسریع در اجرای طرحهای خیرساز از جمله برنامههای در دست پیگیری برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی شهرستان است.
کاشت ۳۰ هزار بوته رز در مهدیشهر
شهردار مهدیشهر از اجرای طرح توسعه فضای سبز شهری با کاشت حدود ۳۰ هزار بوته رز در نقاط مختلف این شهر خبر داد. این اقدام با هدف افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای زیبایی بصری شهر و ایجاد محیطی بانشاطتر برای شهروندان انجام شده و بخشهای مختلفی از معابر، بلوارها و فضاهای عمومی را دربر گرفته است.
علیرضا شربتدار توسعه فضای سبز را از اولویتهای مدیریت شهری برشمردند و تاکید کرد: کاشت گسترده گلهای رز نقش موثری در بهبود سیمای شهری، افزایش نشاط اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت.













