به گزارش خبرنگار ایرنا، مجمع نمایندگان مازندران از شهرستان های شرق، مرکزی تا غرب استان امروز شنبه وضعیت توسعه ای را در شرایط سخت جنگ و کمبود اعتبار مطلوب ارزیابی کرده و این را نتیجه پیگیری و درایت استاندار دانستند.
نماینده مردم شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران ضمن قدردانی از استاندار، اقدامات عملی و جهادی را نشانه درایت و مسوولیت پذیری ایشان دانستند و گفت: آقای یونسی رستمی معضل پنج دهه ای پسماند منطقه را حل کرده است.
غلامرضا شریعتی به ثمر نشستن پروژههای پسماند را آرزوی مردم دانست: مدیریت ارشد استان آبروی خود را برای حل معضل زباله گرو گذاشته است و اکنون نوبت رسانههاست که این تحول بزرگ را تبیین کنند.
وی ادامه داد:پسماند مازندران یک معضل ملی است، چرا که این خطه شمالی میزبان کل کشور است و باید برای آن هزینه ملی شود.
این نماینده مجلس گفت: مدیریت استان با تمام توان پای کار ایستاد و اکنون وظیفه رسانههاست که به جای نقد، به تبیین و تشویق این کارهای ارزشمند بپردازند.
وی در ادامه به مشکلات بخش کشاورزی و کمبود نهاده اشاره کرد و افزود: کشاورزان با کمبود تأمین سوخت چاههای کشاورزی و حملونقل محصولات مواجه هستند.
وی ادامه داد: گندم کاران بهویژه در مناطق کوهستانی، با هزینههای کمرشکن حملونقل مواجه هستند، با ایجاد مراکز خرید در مناطق بالا دست هزینه آنان کم می شود.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی همچنین پیشنهاد داد: با توجه به محدودیتهای بودجهای، از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژههای نیمهتمام راهسازی در استان استفاده شود تا شاهد تحولی در کریدورهای شمال به جنوب باشیم.
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از مدیریت جهادی استاندار مازندران با اشاره به تحولات مثبت در تأمین بودجه گفت : با پیگیریهای مستمر، اعتبارات قابلتوجهی برای منطقه مصوب شده است.
عمران عباسی اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ برای پروژههای اولویتدار و ۳۵۰ میلیارد تومان طبق ماده ۸۱ برای خرید ملزومات زیرساختی را نمونه های توسعه ای استان نام برد و ادامه داد: همچنین جذب ۷۰۰ میلیارد تومان از محل مولدسازی، گامی بیسابقه در سطح کشور است که به توسعه سوادکوه و راههای ملی ما شتاب میبخشد.
عضو مجمع نمایندگان مازندران با ابراز نگرانی شدید از وضعیت زیستمحیطی قائمشهر تصریح کرد: وجود ۷۰ هزار چاه فاضلاب خانگی که به لایههای زیرزمینی نفوذ کردهاند، در کنار برداشت آب از ۴۸ حلقه چاه، زنگ خطری جدی برای سلامت مردم است.
وی از استاندار مازندران خواست با تکمیل سریع شبکه فاضلاب شهری و انتقال آب از سد حضرت آیتالله صالحی مازندرانی به شبکه شرب شهری، امنیت غذایی و سلامت روانی شهروندان را تأمین کند.
عباسی با تشکر از وزارت راه و شهرسازی و مدیریت راهداری استان، به پیشرفتهای پروژه بزرگراه قائمشهر-ساری و چهارخطه کردن محور دماوند-فیروزکوه اشاره کرد و گفت: با تملک واحدهای باقیمانده در مسیر، امیدواریم به زودی گره ترافیکی شرق به غرب مازندران گشوده شود.
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز خدمات دولت در غرب استان را چشمگیر توصیف کرد و گفت: امروز وظیفه داریم تا خدماتی که دولت ارایه کرده است را مطرح و از تلاش آنان قدردانی کنیم.
کامران پولادی با بیان اینکه خدمات مازندران به کل مردم ایران زمین است و نیازمند اعتبار ملی است، افزود: اگر مردم ۶۰روستای منطقه مرزن آباد تا دزبن با اعمال محدودیتهای ترافیکی ناشی از حضور میلیونی مسافران و گردشگران از طریق جاده کندوان با چالش تردد مواجه می شوند، توقع اهتمام ویژه دولت در اجرای طرحهای توسعه ای منطقه به جا است.
این نماینده مجلس ادامه داد: اجرای طرح توسعه و تعریض محور کندوان از مرزن آباد تا دزبن که از هشت سال پیش شروع شده است باید سرعت یابد.
وی گاز رسانی به مردم منطقه کجور را از دیگر مطالبات عنوان مرد و اظهار داشت: اختلافات ملکی بین مردم و منابع طبیعی غرب مازندران از دیگر چالش است.
علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز که به صورت وبیناری از محل فرمانداری بابلسر در شورای اداری مازندران مشارکت کرده بود در سخنانی کوتاه از خدمات دولت چهاردهم و شخص استاندار قدردانی کرد.















