به گزارش ایرنا، امیر قلعهنویی عصر شنبه در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به برنامههای آمادهسازی تیم ملی پیش از آغاز جام جهانی اظهار کرد: برنامه این بود که با تیمهای بهتری بازی کنیم، نه اینکه این تیمها ضعیف باشند. همین تیم (گامبیا) اگر اشتباه نکنم در جام ملتهای آفریقا با تونس به نتیجه ۰-۱ رسیده است. در برنامه ای که ما دادیم توقعمان این بود که کمپمان در اسپانیا باشد تا بعد مسافتی را بشکنیم، یعنی یک ۵ ساعت و یک ۷ ساعت پرواز داشته باشیم که البته محقق نشد.
وی افزود: در مجموع باید بگویم در شرایط سخت باید تلاشمان را بیشتر کنیم. من مطمئنم شخص آقای تاج همه تلاش و زحمتش را میکشد که بهترین امکانات را فراهم کند ولی شرایط یک مدلی است که آنچه ما میخواستیم انجام نشد ولی در مجموع جا دارد از همکارانم و بازیکنان تشکر کنم که نهایت تلاششان را به کار گرفتهاند. باز هم میگویم که ما به این تیم امیدواریم.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های ما پرواز است که طبق برنامه هایی که داده بودیم قرار بود ۴ ژوئن در کمپ توسان باشیم و بازی با مالی را آنجا انجام دهیم. منتها این هم انجام نشد. هرچه که تا الان گفتیم انجام نشده است، ولی اینها بهانه نیست و ما با همه مشکلات داریم کار را جلو میبرییم.
قلعهنویی تصریح کرد: همانطور که دیدید بازی دیروز یک بازی خوب بود. یکی از نیمههای خوب ما نیمه دوم بود. طبیعی هم بود چون بازیکنان لیگ داخلی فشار تمرینی بالایی را تحمل کرده بودند چون پیک کاری ما بازی اول در ۲۶ خرداد است. بازی دیروز نکات خوبی داشت. مثلا دفاع چپ سانتر کرده و دفاع راست گل زده است. اینها نکاتی است که در این سه سال دنبالش بودیم که برسیم و رسیدیم. در مجموع به این تیم امیدواریم ولی مردم بدانند که ما خیلی خیلی مشکلات داریم و با همه مشکلات، بنده، کادر فنی و بازیکنان دارند تلاش میکنند که کار را جلو ببرند.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی فهرست نهایی تیم ملی را اعلام میکند؟ این جملات را بر زبان آورد: خیلی سخت است. الان دو سه شب است که من واقعا نخوابیدهام. این یک قانون است که ما باید ۲۶ بازیکن ببریم. به هر حال ارزیابی میکنیم. احتمالا فردا بابت این لیست با کادر پزشکی و همکاران نشست خواهیم داشت. فردا اسامی را در گروه خودمان به جمع بندی میرسیم.
سرمربی تیم ملی درباره بازی با مالی گفت: این بازی بزرگترین محک ما قبل از بازی با نیوزیلند است. هرچند در برنامهمان بازیهای قویتری بود اما همین بازی هم مفید است. امیدوارم لژیونرها و بازیکنان داخل اردو شرایط بدنی بهتری پیدا کنند. نسبت به اردوهای قبل بهتر شدهایم اما هنوز در ساختار دفاعی اشتباهات فردی داریم که باید به حداقل برسد
قلعهنویی تاکید کرد: قبلا از مهدی طارمی به عنوان مهاجم آزاد استفاده میکردیم اما در بازی اخیر او را هافبک جلوتر گذاشتیم تا از تجربهاش بهتر استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: دنیس درگاهی نیز نیاز به زمان دارد، نیاز به بازی دارد. دیر هم به ما اضافه شد. انشاالله بازی بعدی حتما او را میگذاریم تا زودتر با تیم هماهنگ شود.













