به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر مردانی شامگاه شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاشهای اعضای این ستاد برای افزایش رضایتمندی مردم افزود: در این شرایط اقتصادی که کشور متاثر از وضعیت جنگی، محدودیتهای بینالمللی و چالش انرژی است باید برای تامین معیشت مردم و ثبات بازار تلاش کرد.
وی با اشاره به تشکر معاون اول رئیسجمهور و وزیر کشور از ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همدلی و هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی باید حفظ شود و با قوت ادامه یابد.
مردانی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد یکپارچه و دقیق اعضای ستاد تنظیم بازار، بهویژه در ایام نوروز و دوران جنگ تحمیلی سوم، گفت: تامین پایدار کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم، جلوگیری از بروز کمبودهای مقطعی، مدیریت ذخایر راهبردی و تشدید نظارت بر بازار باید در اولویت نخست دستگاههای اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری قرار گیرد تا مردم برای تامین نیازهای روزمره خود با هیچگونه نگرانی مواجه نشوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انتظار میرود سازمان جهاد کشاورزی، ادارهکل صنعت، معدن و تجارت، ادارهکل تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سایر نهادهای مرتبط با رصد روزانه بازار را با احتکار، گرانفروشی، اخلال در شبکه توزیع و هرگونه سوءاستفاده از شرایط اقتصادی با قاطعیت برخورد کنند.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت بازار در شرایط کنونی، نظارت بر بازار را مطالبه اصلی مردم دانست و گفت: مردم از گرانفروشی گلایهمند هستند و انتظار دارند نظارتها اثرگذار باشد.
مردانی تأکید کرد: نظارتها بهگونهای باشد که مردم احساس کنند نظارتها انجام و با متخلفان برخورد میشود و این اقدامات تنها به ارائه گزارش در جلسهها محدود نشود.
وی مبارزه با احتکار، گرانفروشی و کمفروشی را وظیفه اصلی مسوولان چهارمحال و بختیاری بهویژه اعضای ستاد تنظیم بازار استان دانست و افزود: در شرایط کنونی جنگ اقتصادی، هیچگونه تخلف و کوتاهی قابل اغماض نیست و رضایتمندی مردم اولویت اصلی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: دستگاههای اجرایی مرتبط در استان برای جلسه بعد گزارش اقدامات انجام شده درخصوص وضعیت بازار و روند اطلاعرسانی آن از طریق رسانههای گروهی را در ستاد تنظیم بازار اعلام کنند.
وی با اشاره به چالش ناترازی انرژی یادآور شد: در این راستا برنامهریزی برای جلوگیری از بروز آسیب به واحدهای تولیدی از جمله صنایع غذایی، سردخانهها، مراکز نگهداری کالا و شبکه توزیع انجام شود تا در روزها و ماههای آینده استان با مشکل مواجه نشود.
مردانی اظهار داشت: مدیریت مصرف انرژی نباید منجر به اختلال در تامین کالاهای اساسی شود و در شرایط کنونی افزایش هماهنگی بین تولیدکنندگان، توزیعکنندگان و دستگاههای اجرایی از اهمیت ویژهای برخوردار است و باید از تمامی ظرفیتهای داخلی استان برای تولید، ذخیرهسازی و توزیع کالا استفاده شود تا وابستگی به زنجرههای آسیبپذیر کاهش یابد.
وی مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور و چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: آرامش روانی جامعه به اندازه تامین فیزیکی کالاها اهمیت دارد و اطلاعرسانی شفاف، ارائه گزارشهای مستند از بازار و جلوگیری از انتشار شایعهها و اخبار غیرمستند وظیفه تمامی اعضای ستاد تنظیم بازار استان و فرمانداران شهرستانها است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نانوایان باید نان باکیفیت به مردم تحویل دهند و فرمانداران، سازمان جهادکشاورزی و اتحادیه نانوایان باید بهطور مستمر از نانواییها بازدید کنند.
مردانی بابیان اینکه قیمت مرغ در چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استانهای کشور پایینتر است گفت: در ماههای آینده هیچگونه کمبود مرغی در بازار نخواهیم داشت با این حال شرکت پشتیبانی امور دام استان باید نسبت به افزایش ذخایر مرغ منجمد اقدام کند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.













