تونل زمان| به سرمربی پرسپولیس گفتند با اولین پرواز از ایران برو/ سرخ‌ها به‌دنبال هموطن برانکو

خبرورزشی شنبه 09 خرداد 1405 - 23:19
پرسپولیس در ۹ خرداد سال ۱۳۸۸، وینگادا سرمربی اهل پرتغال خود را به واسطه کسب نتایج ضعیف از کار برکنار کرد.

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۰۹ توانست مجوز صعود از گروه خود را به دست آورد و ۹ خرداد ۱۳۸۸ در ورزشگاه آزادی مقابل بنیادکار ازبکستان صف‌آرایی کرد. دیداری که با توجه به قوانین آن زمان، به صورت تک‌بازی برگزار می‌شد.

پرسپولیسی‌ها لیگ هشتم را با هدایت افشین قطبی شروع کردند اما پس از جدایی او و یک دوره کوتاه مربیگری موقت افشین پیروانی، وینگادا سرمربی اسبق تیم ملی عربستان در زمستان سال ۱۳۸۷ به تهران آمد تا هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد. نتایج او با سرخ‌پوشان پایتخت اصلا رضایت‌بخش نبود و شکست تاریخی ۵ بر یک برابر الغرافه قطر نیز مزید بر علت شد تا نارضایتی از او به اوج برسد.

با این وجود اما در بهار سال ۸۸ فرصتی برای تغییر سرمربی وجود نداشت و پرسپولیسی‌ها ۹ خرداد همان سال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف بنیادکار رفتند. دیداری که با برتری نماینده ازبکستان تمام شد تا انتقادات در همان ورزشگاه آزادی از وینگادا به اوج خود برسد. مدیران وقت باشگاه نیز همان شب او را برکنار کردند و گفتند بهتر است با اولین پرواز از ایران برود و دیگر برنگردد. البته بعدا کار طرفین بابت پرداخت مطالبات این مربی حسابی بالا گرفت.

پرسپولیسی‌ها بعد از اخراج شبانه وینگادا به دنبال یک سرمربی خارجی جدید رفتند و اواخر تیر ماه سال ۸۸ با زلاتکو کرانچار، سرمربی فقید اهل کرواسی که هموطن برانکو ایوانکوویچ بود، بابت لیگ نهم به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: شکست مشکوک استقلال، قهرمانی رویایی پرسپولیس/ دیگر هرگز روی این نیمکت نمی‌نشینم/ حقایق را وقتی می‌گویم که برای همیشه از ایران بروم!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.