به گزارش ایرنا؛ طهماسب نجفی عصر شنبه در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اظهار کرد: بهینه سازی و هوشمندسازی موتورخانهها و سامانههای احتراقی ادارات و مجموعههای دولتی یک الزام قانونی است که باید با همکاری و همراهی دستگاههای مرتبط مانند اداره گاز و استاندارد اجرایی شود.
وی از کرمانشاه به عنوان یکی از استانهای پیشتاز در حوزه بهسازی سامانههای احتراقی و موتورخانهها در کشور معرفی کرد و گفت: استان کرمانشاه سال گذشته با بهسازی ۴۸۱۱ سامانه و موتورخانه، مقاوم دوم کشور را در این زمینه داشته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه حفظ سلامت شهروندان را یک اولویت مهم توصیف کرد و افزود: این سامانه های احتراقی و موتورخانهها به ویژه در فصول سرد سال فعال هستند و بهینهسازی و هوشمندسازی آنها به کاهش آلایندگی هوا و تندرستی مردم کمک میکند.
وی ادامه داد: همچنین بهینهسازی و هوشمندسازی به کاهش مصرف گاز و همچنین امکان کنترل مصرف انرژی در دستگاه ها و مجموعه های اداری کمک میکند.
نجفی تاکید کرد: هوشمندسازی موتورخانهها و سامانه های احتراقی یک الزام قانونی است و مجموعه هایی که نسبت به این کار اقدام نکنند، در اولویت قطع گاز قرار دارند.
در ابتدای این نشست اداره کل استاندارد کرمانشاه از پیشرفت اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پاک معاینه فنی موتورخانه ها و سامانه های احتراقی با اولویت ساختمانهای دولتی ارائه داد.
همچنین شرکت گاز استان گزارشی از پیشرفت اجرای هوشمندسازی موتورخانهها و سامانههای احتراقی ارائه کرد.
ارائه گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از پیشرفت اجرای طرح کهاب دیگر گزارش این نشست بود.













