عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات ایران و آمریکا: در متن تفاهم جدید یک «اسنپ بک» وجود دارد! + جزئیات

اقتصادنیوز یکشنبه 10 خرداد 1405 - 00:53
اقتصادنیوز: سعید آجرلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات گفت: در متن مورد بررسی یک اسنپ بک به نفع ایران وجود دارد که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد ما هم از تفاهم خارج شویم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید آجرلو عضو کمیته رسانه‌ای مذاکرات با تاکید بر اینکه «گفت‌وگوها با آمریکا ادامه دارد و هنوز تهران متن آخر را تایید نکرده است» گفت: « اختلافات کوچکی باقی است که اگر حل شده و متن نهایی شود، وارد گفت‌وگوی ۶۰ روزه درباره جزئیات خواهیم شد».

این فعال سیاسی نزدیک به قالیباف در گفت‌وگو با شبکه خبر، گفت: «هیات مذاکره کننده در سفر به قطر به دنبال در دسترس قرار گرفتن پول‌های بلوکه شده بود».

به گفته او ، بر اساس متن تفاهم یک سازوکار بازگشتی مثل اسنپ بک به نفع ایران قرار داده شده است و هر کجا که آمریکا به تعهدات خود عمل نکند ایران می‌تواند از تفاهم خارج شود یا وارد مذاکرات ۶۰ روزه نشود.

وی تاکید کرد: حتما اگر پرداخت پول‌های بلوکه شده صداقت نداشته باشند و به تعهد خود عمل نکنند، ما هم به مذاکره ادامه نخواهیم داد.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.