مقام حماس: تحریم‌های اروپا، تصمیمی تحت فشار آمریکا و اسرائیل است

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 01:36
تهران- ایرنا- محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه این جنبش، این اقدام را به شدت محکوم و تاکید کرد که این تحریم‌ها تصمیمی تحت فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، نزال در گفت‌ وگو با شبکه خبری الجزیره تحریم‌ها را مغایر با افکار عمومی غرب دانست و تأکید کرد که این تصمیم تحت فشارهای ایالات متحده و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

او ضمن ابراز تأسف از این تصمیم، از اتحادیه اروپا خواست تا از اتهامات ظالمانه و بی‌سند قانونی عقب‌نشینی کند و بر پایبندی حماس به توافقات تأکید کرد.

نزال در ادامه اظهارات خود، ضمن انتقاد شدید از موضع اتحادیه اروپا، گفت: تحریم‌هایی که اتحادیه اروپا صادر کرده، محکوم است و با افکار عمومی غرب که همدردی گسترده‌ای با مساله فلسطین نشان داده، در تضاد است.

او این تصمیم را تأسف‌بار خواند و تاکید کرد که باید از آن صرف‌نظر کرده و آن را اصلاح کنند.

نزال همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا از اتهامات ظالمانه‌ای که هیچ سند قانونی ندارند، عقب‌نشینی کند.

عضو دفتر سیاسی حماس در پایان با تأکید بر موضع این جنبش در قبال مذاکرات، اظهار کرد: ما به آنچه در توافق به آن متعهد شدیم، پایبندیم و از میانجی‌ها و دولت آمریکا می‌خواهیم که بر بنیامین نتانیاهو فشار وارد کنند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیش تر در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در تحریم رهبران سیاسی این جنبش و جنبش جهاد اسلامی، خواستار مجازات رهبران رژیم صهیونیستی شد.

جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر گسترش تحریم های وضع شده علیه جنبش های حماس و جهاد اسلامی و قرار دادن نام تعدادی از رهبران سیاسی آنان در لیست های تحریم را محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: از اتحادیه اروپا می خواهیم که فراهم کردن پوشش سیاسی برای اشغالگران را متوقف و بجای تعقیب و مجازات قربانیان، رهبران اشغالگر را مجازات کنند.

اتحادیه اروپا اخیرا تحریم های بیشتری علیه جنبش های حماس و جهاد اسلامی وضع و برخی از اعضای دفتر سیاسی حماس را به ترویج خشونت متهم کرد.

این درحالی است که اخیرا یک گزارش حقوقی از تشدید استفاده از خشونت جنسی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی به‌ عنوان ابزاری هدفمند برای وادار کردن فلسطینیان به ترک سرزمین‌هایشان در کرانه باختری اشغالی پرده برداشت.

در این گزارش آمده است که این اقدامات تنها یک گروه خاص را هدف قرار نداده و زنان، کودکان و مردان را دربر گرفته است؛ افرادی که با رفتارهای تحقیرآمیز، بازرسی‌های اجباری و تهدید با سلاح مواجه شده‌اند.

پژوهشگران وابسته به «ائتلاف حمایت از کرانه باختری» دست ‌کم ۱۶ مورد خشونت جنسی اشغالگران صهیونیست را در مدت سه سال گذشته ثبت کرده‌اند، با این تأکید که آمار واقعی به ‌دلیل خودداری بسیاری از قربانیان از گزارش‌دهی، به ‌مراتب بالاتر است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.