حماس: رژیم صهیونیستی با نقض توافق، اعتبار همه طرف‌ها را زیر سوال می‌برد

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 01:57
تهران- ایرنا- حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در اظهاراتی با بیان اینکه تماس‌ها با میانجی‌ها برای دستیابی به رویکردهای منطقی، معقول و قابل قبول برای مسیرهای مختلف مرحله دوم توافق همچنان ادامه دارد، گفت که رژیم صهیونیستی با نقض توافق، اعتبار همه طرف‌ها را زیر سوال می‌برد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه فلسطینی قدس پرس، قاسم تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با اعلام کنترل ۷۰ درصدی نوار غزه، بیانیه یسرائیل کاتس وزیر جنگ این رژیم مبنی بر اجرای طرح آواره‌سازی ساکنان نوار غزه و ترورهای مستمر فلسطینیان در حال نقض توافق است.

وی افزود که این نقض‌ها اعتبار همه طرف‌ها را زیر سوال می‌برد و از میانجی‌ها خواسته می‌شود که موضعی روشن و قاطع در خصوص این نقض‌ها اتخاذ کنند تا بتوان به بحث در مورد اجرای بقیه طرح پرداخت.

سخنگوی حماس همچنین به سکوت نیکولای ملادینوف رئیس شورای صلح برای غزه در برابر این تخلفات اشاره کرد و گفت که اکنون از او موضع‌گیری خواسته می‌شود و نباید شریک رژیم صهیونیستی در اجرای این تجاوز قریب‌الوقوع علیه نوار غزه باشد.

قاسم خاطرنشان کرد که حماس بار دیگر برای تعامل با ایده‌های منطقی به منظور دستیابی به رویکردهایی مرتبط با مرحله دوم، گشایش و نگرش مثبتی از خود نشان داده است اما این رژیم صهیونیستی است که همه اینها را مختل می‌کند و ملادینوف نیز با مرتبط کردن همه مسیرها به یک مساله واحد، در روند کارشکنی و پیچیده‌تر کردن مسائل مشارکت می‌کند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی جنبش فلسطینی مقاومت اسلامی (حماس) پیش تر در اظهاراتی گفت که گفته‌های یسرائیل کاتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد آواره کردن ساکنان غزه، نشان دهنده عدم پایبندی این رژیم به توافق آتش‌بس است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.