به گزارش ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رامسر روز یکشنبه در در جمع خبرنگاران با اشاره به آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه ییلاقی «گرسماسر» تأکید کرد که این رفع تصرف در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع و با هدف صیانت از حقوق بیتالمال انجام شده است.
شهرام اشکانی افزود: عملیات آزادسازی این اراضی در منطقه ییلاقی و حساس «گرسماسر» با حضور مقتدرانه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی منطقه چالکرود و پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا درآمد.
او با اشاره به اشراف کامل نیروهای حفاظتی بر اراضی تحت مدیریت، تصریح کرد: پایشهای میدانی و گشتهای شبانهروزی در مناطق ییلاقی و جنگلی شهرستان با جدیت تداوم دارد و هرگونه اقدام برای تصرف یا تغییر کاربری غیرقانونی، با برخورد قاطع، بدون اغماض و معرفی متخلفان به مراجع قضایی مواجه خواهد شد.
این مقام مسئول ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در صیانت از عرصههای طبیعی، خاطرنشان کرد: هموطنان و طبیعتدوستان میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف یا آتشسوزی در اراضی ملی، مراتب را در هر ساعت از شبانهروز از طریق سامانههای تلفنی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش کنند تا یگانهای حفاظت در کوتاهترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.
ییلاق گرسماسر واقع در دهستان جنترودبار یکی از مناطق ییلاقی و کوهستانی بکر و زیبای رامسر است. شهرستان گردشگرپذیر رامسر در غرب مازندران و روستاهای آن ، به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و ارزش بالای زمین، همواره مورد طمع سودجویان و متصرفان اراضی ملی قرار دارد.













