افشای رفتارهای غیرانسانی در بازداشتگاه مهاجران آمریکا

خبرگزاری مهر یکشنبه 10 خرداد 1405 - 08:14
نهادهای حقوق بشری با طرح یک دعوی قضایی از رفتارهای غیر انسانی در بزرگترین بازداشتگاه مهاجران در ال پاسو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نهادهای حقوق بشری با طرح دعوی در دادگاهی در ال پاسو واقع در تگزاس از نقض حقوق بشر در بزرگترین بازداشتگاه مهاجران در این شهر خبر دادند به طوری که از زمان افتتاح این مرکز طی ۹ ماه گذشته سه نفر در آنجا جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به همراه سایر سازمان‌های حقوق بشری این شکایت را به نمایندگی از چهار نفر که در حال حاضر در کمپ ایست مونتانا تحت بازداشت هستند ثبت کردند.

در این دادخواست اداره مهاجرت و وزارت امنیت داخلی آمریکا به عنوان متهمان معرفی شده اند. نهادهای مذکور اعلام کردند که هدف از این اقدام بهبود شرایط برای بیش از ۲۷۰۰ تن از کسانی که تحت بازداشت قرار دارند به شمار می رود. آنها از وقوع رفتارهای غیر انسانی در این مرکز خبر می دهند به طوری که بازداشت‌شدگان در قفس‌های بدون پنجره نگهداری می‌شوند و مورد آزار جسمی توسط نگهبانان و همچنین در معرض بیماری‌هایی مانند سرخک و سل قرار می‌گیرند.

پزشکان قانونی در ال پاسو، مرگ یک مهاجر کوبایی در کمپ ایست مونتانا در ۳ ژانویه را قتل اعلام و علت آن را خفگی ناشی از فشردگی گردن ذکر کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.