اسرائیل هیوم: ده‌ها کشتی برای عبور از هرمز با ایران هماهنگ می‌کنند

خبرگزاری مهر یکشنبه 10 خرداد 1405 - 08:25
یک رسانه صهیونیستی به عبور نفتکش ها و کشتی های حامل گاز مایع از تنگه هرمز بعد از هماهنگی با ایران اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم به نقل از منابع سیاسی و اطلاعاتی گزارش داد که ده ها نفتکش و کشتی های حامل گاز مایع طی هفته گذشته بعد از دریافت مجوز از ایران و نیروهای سپاه پاسدان انقلاب اسلامی از تنگه هرمز عبور کرده اند.

در این گزارش آمده است، این کشتی ها بعد از هماهنگی با ایران و پرداخت عوارض از تنگه عبور کرده اند. اکثر نفتکش ها عازم چین و هند بوده اند و کشتی های حامل گاز مایع از قطر به سمت بازارهای اروپا راهی شدند.

منابع مذکور اضافه کردند، کشور قطر برای عبور کشتی های خود از تنگه هرمز به ایران پول داده است.

روز گذشته قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا در اطلاعیه اعلام کرد: مدیریت تنگه هرمز توسط نیروهای مسلح با اقتدار کامل اعمال می‌شود و هرگونه تخلف از این ضوابط، امنیت تردد آن‌ها را با مخاطره جدی مواجه خواهد کرد.

این قرارگاه اضافه کرد: با توجه به یکپارچگی این مسیر، تأکید می‌شود کلیه کشتی‌ها، شناورهای تجاری و نفتکش‌ها صرفاً ملزم به تردد از مسیرهای تعیین‌شده و اخذ مجوز از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.