تشدید تنش‌ها در نیوجرسی؛ پلیس آمریکا با معترضان درگیر شد

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 10 خرداد 1405 - 08:51
اعتراضات مردم ایالت نیوجرسی آمریکا نسبت به تبعیض علیه مهاجران بازداشت شده شدت پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، درگیری‌های شدید میان پلیس ایالت نیوجرسی و معترضان ضد اداره مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) در برابر مرکز بازداشت مهاجران «دیلینی هال» در شهر نیوآرک ادامه دارد.

.

این اعتراضات پس از انتشار گزارش‌هایی درباره اعتصاب غذا و کار حدود 300 مهاجر بازداشت‌شده در این مرکز شدت گرفته است.

معترضان، شرایط نگهداری در این مرکز را «غیرانسانی» توصیف کرده و از غذای فاسد، کمبود خدمات درمانی و رفتار خشن نیروهای امنیتی شکایت دارند. همزمان، پلیس ایالتی نیوجرسی با استقرار نیروهای ضدشورش، استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی تلاش کرده تجمعات را کنترل کند.

در روزهای اخیر، معترضان ضد-ICE و حامیان سیاست‌های مهاجرتی دولت آمریکا نیز در برابر یکدیگر تجمع کرده‌اند و فضای اطراف مرکز بازداشت به شدت امنیتی شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اعتراضات از حدود 22 مه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.