استاندار کرمانشاه: خانواده‌های شهدا مایه عزت و سرمایه معنوی جامعه هستند

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 09:14
کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه خانواده‌های شهدا را مایه عزت و سرمایه معنوی جامعه دانست و گفت: شهدا با نثار جان خود در راه دفاع از کشور، به عالی‌ترین درجه نزد پروردگار نائل شده‌اند و نام و یاد آنان برای همیشه در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد ماند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ منوچهر حبیبی در دیدار با خانواده شهدا، با اشاره به سختی و سنگینی فراق عزیزان برای خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: بی‌تردید تحمل فقدان شهید، شرایطی دشوار و جانکاه است، اما آنچه موجب آرامش و افتخار است، این است که این عزیزان به مرگی باعزت و سرافرازانه از دنیا رفته‌اند؛ شهادت، بزرگ‌ترین معامله با خداوند و عالی‌ترین درجه نزد اوست.

استاندار کرمانشاه افزود: همه ما باید به مقام والای شهدا غبطه بخوریم و امیدوار باشیم که این عزیزان، شفیع ما باشند زیرا زندگی همه انسان‌ها گذرا و تمام‌شدنی است، اما این شهدا هستند که نامشان جاودانه می‌شود و در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط خواهد شد.

حبیبی گفت: شهیدان ما برای دفاع از این مملکت و عزت ایران اسلامی، به دست شقی‌ترین افراد عالم، یعنی رژیم صهیونیستی جنایتکار و ارتش تروریستی آمریکا، به شهادت رسیدند و امروز مایه عزت، افتخار و آبروی ملت ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: این شهدا تا دیروز فرزند برومند خانواده‌های خود بودند، اما امروز فرزند همه ملت ایران هستند و امروز همه مردم کرمانشاه و همه ملت ایران به وجود چنین فرزندانی افتخار می‌کنند و نام آنها را با سربلندی بر زبان می‌آورند.

وی با بیان اینکه مسئولان خود را بدهکار خانواده‌های شهدا می‌دانند، بیان کرد: ما وظیفه داشتیم در خدمت شما خانواده معزز شهید باشیم؛ اگرچه این توفیق با تأخیر حاصل شد، اما حضور در جمع خانواده‌های معظم شهدا برای ما یک وظیفه، افتخار و فرصت ارزشمند است.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر ضرورت پاسداری از آرمان‌های شهدا گفت: همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم و از ارزش‌هایی که این عزیزان برای آن جان خود را فدا کردند، صیانت کنیم و بی‌تردید انتقام خون شهدا گرفته خواهد شد و راه پرافتخار آنان با قدرت و استواری ادامه می‌یابد.

استاندار کرمانشاه: خانواده‌های شهدا مایه عزت و سرمایه معنوی جامعه هستند

حبیبی با اشاره به تأثیر معنوی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، افزود: ما برای ادای احترام و نیز برای روحیه گرفتن در محضر خانواده‌های شهدا حاضر می‌شویم، چرا که صبر، استقامت و بزرگواری این خانواده‌ها برای همه ما درس‌آموز و الهام‌بخش است.

شهید «محمد جمشیدی»، متولد سال ۱۳۶۵ از کارکنان مرزبانی فراجا در ۱۷ اسفند ۱۴۰۴ حین ماموریت در کرمانشاه بر اثر حملات دشمن آمریکایی ـ صهیونیستی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید «سجاد منصوری»، متولد سال ۱۳۷۴ از کارکنان ارتش در ۵ آبان ۱۴۰۳ حین ماموریت در تهران بر اثر حملات دشمن صهیونیستی به فیض شهادت نائل آمد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، رنج عمیق جنگ را بر تن دارد.

این استان در طول جنگ تحمیلی سوم، بیش از ۵۰۰ بار از سوی دشمن آمریکایی-صهیونیستی بمباران شد و در مجموع بیش از ۱۴ هزار واحد خسارت دید که از این تعداد ۱۳۸ واحد تخریبی بوده است.

استان کرمانشاه در طول جنگ تحمیلی اول ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و یک هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.