کوچ زنبورداران مراغه به مراتع استان‌های شمال غرب کشور

خبرگزاری مهر یکشنبه 10 خرداد 1405 - 10:10
مراغه- مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: همزمان با شکوفه دادن گیاهان مرتعی زنبورداران این شهرستان با ۲۰۰ هزار کلنی کندوی بومی و مدرن به مراتع کوچ می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی خرسندی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: زنبورداران مراغه‌ای برای تابستان گذرانی به ۸۳۱ زنبورستان در مراتع سهند، شهرهای هشترود، چاراویماق و عجب شیر در آذربایجان شرقی، شهرهای پیرانشهر، سردشت، نقده و ارومیه درآذربایجان غربی کوچ می‌کنند.

وی اضافه کرد: زنبورداران مراغه سال گذشته با بیش از ۳ هزار تن عسل حدود ۲۴ درصد محصول استان را تولید کردند.

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: ۷۰ درصد عسل تولید شده در مراغه به علت کیفیت و مرغوبیت به دیگر استان‌های کشور و خارج صادر می‌شود.

خرسندی گفت: مراغه یک هزار نفر زنبوردار دارد و این حرفه برای ۲ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کرده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.