به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ جهانگیر شاهینی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان به ریاست استاندار افزود: شناسنامهدار کردن محصولات شاخص استان و حرکت به سمت برندسازی و تجاریسازی آنها یکی از ضرورتهای توسعه اقتصادی کرمانشاه است.
وی با بیان اینکه این موضوع نباید صرفا بر عهده یک دستگاه باشد، ادامه داد: بلکه همه دستگاههای اجرایی، بانکها و نهادهای مرتبط باید برای معرفی، حمایت و توسعه محصولات دارای مزیت استان همکاری کنند.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان کرمانشاه همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد مصوبات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان در سال ۱۴۰۴ گفت: از مجموع ۱۰۸ مصوبه ابلاغی به ۲۲ دستگاه اجرایی، بانک و نهاد عضو کارگروه، بخش عمدهای از مصوبات به مرحله اجرا رسیده است.
شاهینی با اشاره به ارزیابیهای انجام شده، میزان تحقق مصوبات را در سطح استان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این موضوع نشاندهنده اهتمام جدی دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل در پیگیری و اجرای تصمیمات کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان است.
وی گفت: بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت آب منطقهای، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرمانداریهای استان، اداره کل آموزش فنی و حرفهای، شرکت توزیع نیروی برق، گمرک و بنیاد برکت موفق به تحقق کامل تعهدات و اجرای صددرصدی مصوبات خود شدهاند.
دبیر کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایهگذاری استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی دستگاهها و بانکها نیز عملکرد قابل قبولی داشتهاند، ادامه داد: از جمله آنها میتوان به بانک ملت، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، بانک تجارت و پارک علم و فناوری اشاره کرد.
وی با تاکید بر ضرورت ارزیابی کیفی مصوبات علاوه بر شاخصهای کمی گفت: در کنار بررسی میزان اجرای مصوبات، فرآیند تحقق آنها نیز مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت تا مشخص شود هر مصوبه تا چه میزان مراحل اجرایی و اهداف پیشبینی شده را طی کرده است.
شاهینی همچنین به پیگیری مستمر موضوعات مهم اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: سه موضوع مهم شامل کارخانه قند سوم، بازارچه تیلهکوه و منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی قصرشیرین از جمله طرحهای راهبردی هستند که روند پیگیری و اقدامات انجام شده درباره آنها در جلسات کارگروه بررسی میشود.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان بر اهمیت اجرای احکام برنامه هفتم پیشرفت تاکید کرد و گفت: دستگاههای اجرایی باید تکالیف و برشهای استانی برنامه هفتم را به صورت دقیق مستندسازی و پیگیری کنند، زیرا تحقق این تکالیف نقش موثری در پیشرفت استان و بهرهمندی بیشتر کرمانشاه از منابع و ردیفهای بودجهای کشور خواهد داشت.













