گشایش نمایشگاه دائمی اتاق اهواز به روی هیات تجاری عراق

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 10:44
اهواز - ایرنا - دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: نمایشگاه دائمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز در شرایط ویژه ناشی از وضعیت جنگی، برای نخستین‌بار میزبان یک هیات تجاری از کشور عراق شد؛ اقدامی که در راستای تداوم تعاملات اقتصادی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی خوزستان ارزیابی می‌شود.

شهلا عموری یکشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه دائمی اتاق اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه دائمی اتاق اهواز با هدف معرفی توانمندی‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان وارد مرحله جدیدی از فعالیت شده است و در این چارچوب، پذیرش هیات‌های خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در نخستین گام، هیات تجاری استان ذی‌قار عراق به ریاست رئیس اتاق بازرگانی این استان، ضمن بازدید از برخی شهرک‌های صنعتی اهواز، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ارائه‌شده در نمایشگاه دائمی اتاق اهواز نیز بازدید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به ترکیب این هیات گفت: اعضای هیات عراقی از فعالان حوزه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات پزشکی، تجارت و لجستیک هستند و این تنوع می‌تواند زمینه توسعه همکاری‌های هدفمند و ایجاد ارتباطات پایدار اقتصادی میان فعالان دو طرف را فراهم کند.

عموری ادامه داد: در جریان این سفر، نشست‌های تجاری دوجانبه (B۲B) میان اعضای هیات عراقی و فعالان اقتصادی خوزستان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و بازرگانی برگزار می‌شود تا زمینه‌های همکاری مشترک و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های مشترک این هیات با مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان خبر داد و افزود: هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مسئولان حوزه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گمرک و شهرک‌های صنعتی انجام شده است تا روند توسعه همکاری‌ها و رفع موانع احتمالی تسهیل شود.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با اشاره به پیشینه این تعاملات بیان کرد: حضور هیات تجاری عراق در خوزستان در ادامه تفاهمات حاصل از سفر هیات سیاسی و اقتصادی استان به ذی‌قار در ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری انجام شده و بیانگر تداوم مسیر همکاری‌های دوجانبه میان دوطرف است.

عموری تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه دائمی اتاق اهواز در شرایط کنونی، علاوه بر معرفی توانمندی‌های اقتصادی خوزستان، می‌تواند نقش موثری در تقویت دیپلماسی اقتصادی، توسعه روابط تجاری و افزایش سطح مبادلات با استان‌های همجوار عراق ایفا کند.

به گزارش ایرنا، خوزستان به دلیل هم‌مرزی با عراق و برخورداری از مرزهای رسمی تجاری، یکی از مهم‌ترین دروازه‌های صادراتی ایران به این کشور محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، اتاق بازرگانی اهواز با برگزاری نشست‌های مشترک، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و توسعه ارتباط با استان‌های جنوبی عراق تلاش کرده است زمینه افزایش مبادلات اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های مشترک را فراهم کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.