نگرانی ارتش اسرائیل از بی‌اطلاعی درباره مذاکرات ایران و آمریکا

افکار نیوز یکشنبه 10 خرداد 1405 - 10:52
روزنامه هاآرتص، به نقل از افسران ارتش اشغالگر و منابع آگاه، از احساس ناامیدی در درون نهاد نظامی به دلیل کنار گذاشته شدن ارتش از جزئیات مذاکرات جاری بین ایالات متحده و ایران خبر داد.

 روزنامه عبری «هاآرتص» به نقل از افسران صهیونیست نوشت در ارتش رژیم صهیونیستی نوعی سرخوردگی و نارضایتی از کابینه این رژیم حاکم است.

 بر اساس گزارش شبکه خبری المیادین، این روزنامه عبری همچنین فاش کرد علت نگرانی ارتش اشغالگر این است که کابینه، ارتش را در جریان جزئیات مذاکرات میان تهران و واشنگتن قرار نداده است.

طبق نوشته این روزنامه عبری، ارتش رژیم صهیونیستی بیم آن دارد که در نتیجه این مذاکرات، دستور عقب‌نشینی از لبنان در حالی صادر شود که نیروهایش همچنان زیر آتش قرار دارند.

 به گفته این منابع، نگرانی فزاینده‌ای در درون ارتش در مورد احتمال تصمیم به خروج نیروهای اسرائیلی از لبنان در شرایط میدانی پیچیده، احتمالاً در بحبوحه تهدیدات و حملات مداوم از سوی دشمنان، وجود دارد.

افسران خاطرنشان کردند که با توجه به چالش‌های امنیتی و لجستیکی که با استقرار مجدد و خروج نیروها از مناطق عملیاتی همراه خواهد بود، هرگونه خروج احتمالی، پیچیدگی و خطر کمتری نسبت به عملیات نظامی قبلی نخواهد داشت.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.