رییس سازمان ثبت: ۹.۵ میلیون سند مشمول قانون الزام در کشور صادر شد + فیلم

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 11:17
سمنان - ایرنا - رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار سند تک‌برگ از زمان اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تاکنون در کشور صادر و سامانه ماده ۱۰ نیز با همکاری ۶ وزارتخانه و هشت دستگاه اجرایی، برای ساماندهی اسناد عادی راه‌اندازی شد.

حسن بابایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه‌های این سازمان در سطح کشور گفت: صدور و تثبیت اسناد مالکیت برای یک‌هزار و ۸۰ شهرک صنعتی و ۴۸ منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در دستور کار قرار دارد و تاکنون حدود ۸۰ درصد شهرک‌های صنعتی کشور از نظر تثبیت مالکیت و صدور سند تعیین تکلیف شده‌اند.

سند مالکیت پشتوانه‌ای برای تامین مالی سرمایه‌گذاران

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: اعطای سند مالکیت به سرمایه‌گذاران در مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی، وثیقه‌ای مطمئن و قابل اعتماد برای نظام بانکی محسوب می‌شود و می‌تواند مسیر دریافت تسهیلات و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری را هموار کند.

وی به اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اشاره کرد و گفت: از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون در سال ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار سند تک‌برگ سبزرنگ مشمول این قانون صادر شده است که آمار قابل توجهی در حوزه تثبیت مالکیت به شمار می‌رود.

معاون رییس قوه قضاییه افزود: سامانه ماده ۱۰ این قانون از دوم خرداد سال جاری راه‌اندازی شد و با همکاری ۶ وزارتخانه و هشت دستگاه اجرایی، خدمات مرتبط با تبدیل اسناد عادی به اسناد رسمی در حال ارایه است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: تمامی واحدهای ثبتی کشور مکلف شده‌اند با راهنمایی و ارایه خدمات لازم به مردم، زمینه صدور سند رسمی برای دارندگان اسناد عادی را فراهم کنند.

اقدامات ویژه برای منطقه ویژه اقتصادی گرمسار

وی گفت: بخش قابل توجهی از مراحل صدور اسناد در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار انجام شد و سرمایه‌گذاران نیز اقدامات اولیه را به سرانجام رسانده‌اند و زمینه برای صدور سایر اسناد فراهم است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: اقداماتی مانند راه‌اندازی گمرک، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و اتصال خط ریلی به منطقه ویژه اقتصادی، نویدبخش شکوفایی این منطقه در آینده نزدیک است.

وی عنوان کرد: پس از تصویب منطقه ویژه اقتصادی گرمسار و آغاز فعالیت‌های اقتصادی، روند تثبیت مالکیت در پهنه ۲ هزار و ۱۸ هکتاری آن در دستور کار قرار گرفت و اکنون این فرایند به مراحل نهایی رسیده است.

وی افزود: همزمان با اعطای پروانه بهره‌برداری، اسناد مالکیت نیز به فعالان اقتصادی اهدا می‌شود و امروز نیز تعدادی از این اسناد به سرمایه‌گذاران تحویل شد.

صدور اسناد مالکیت امنیت روانی سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی هم به خبرنگار ایرنا گفت: صدور اسناد مالکیت برای واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد امنیت روانی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش تولید است.

00:00
00:00
Download

یاسر عربی افزود: این اسناد در حوزه دریافت تسهیلات و ارایه تضامین بانکی نقش مهمی دارند و می‌توانند به واحدهای صنعتی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع بخشی از مشکلات مالی کمک کنند.

وی با اشاره به روند توسعه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش مجموعه مدیریتی منطقه، روند توسعه در بخش‌های مختلف به خوبی در حال پیشرفت است و ظرفیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری و تولید در حال شکل‌گیری است.

وی تاکید کرد: توجه مسوولان استانی و ملی به این منطقه راهبردی، فرصت مناسبی برای شتاب‌بخشی به توسعه صنعتی و اقتصادی فراهم کرده است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تداوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و حمایت از سرمایه‌گذاران، روزهای بهتری برای بخش تولید، صنعت و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار رقم خواهد خورد.

00:00
00:00
Download

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.