صرفه جویی ۷ میلیارد متر مکعبی گاز با احداث نیروگاه‌های خورشیدی

عصر ایران یکشنبه 10 خرداد 1405 - 12:07
رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی، ۷ میلیارد متر مکعب گاز صرفه جویی می‌شود.

محسن طرزطلب رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) گفت: نیروگاه تجدید پذیر سوخت مصرف نمی‌کند و اگر طبق برنامه پیش برویم و تا انتهای سال به تولید ۱۵ هزار مگاوات برسیم معادل ۷ میلیارد متر مکعب گاز صرفه جویی می‌شود.

به گزارش مهر، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق همچنین تاکید کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد متر مکعب سوخت مازوت در نیروگاه‌های کشور مصرف شد با این سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی ظرف یکسال و نیم از محل فروش سوخت معادل به کشور بر می‌گردد.

بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی استان تهران در آستانه بهره‌برداری

در همین راستا و بنابر آخرین اطلاعات منتشر شده توسط ساتبا، بزرگترین نیروگاه خورشیدی استان تهران با ظرفیت ۶۳ مگاوات با سرمایه‌گذاری ۱.۸ همتی و شامل ۲۱ واحد تولیدی ۳ مگاواتی در نزدیکی شهرک صنعتی شمس‌آباد در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

نقره رو بدون کارمزد بخر ✔️ کارگزاری فیروزه (نماد: نقرابی)

ارسال به دوستان
سود های میلیاردی برای مدیران با شرکت در مناقصات VIP راهکار ایران تندر

سود های میلیاردی برای مدیران با شرکت در مناقصات VIP راهکار ایران تندر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.