جمع‌آوری ۲۲۸ انشعاب برق غیرمجاز در آذربایجان‌غربی/ کاهش مصرف انرژی با نصب کنتورهای هوشمند

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 12:07
ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی از شناسایی و جمع‌آوری ۲۲۸ مورد برق غیرمجاز در هفته گذشته خبر داد و گفت: این اقدامات منجر به صرفه‌جویی بیش از ۴۳۷ هزار کیلووات ساعت انرژی شده است.

طاهر کیامهر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای ساماندهی مصرف برق و قانونمند کردن استفاده از انرژی، ۱۵۸ مورد انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شد که با نصب کنتور هوشمند، امکان ثبت دقیق میزان مصرف برای این مشترکان فراهم شده است.

وی یادآوری کرد: همچنین ۲۰۱ دستگاه کنتور معیوب تعویض و انرژی مصرفی به میزان ۶۲ هزار کیلووات ساعت احصا شد. علاوه بر این ۱۲ مورد دستکاری کنتور کشف و ۳۱۱ کنتور جدید برای متقاضیان در انتظار انشعاب نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌شده گفت: بیش از یک کیلومتر کابل غیرمجاز از سطح شبکه توزیع برق استان جمع‌آوری و ۱۳ دستگاه شمارشگر نیز برای پایش مصرف برق‌های غیرمجاز که امکان واگذاری انشعاب ندارند نصب شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی «مهتاب» موجب کاهش ۱.۱۲۸ مگاوات تلفات برق در آذربایجان‌غربی شده است، تاکید کرد: این اقدامات نقش مهمی در افزایش پایداری شبکه، جلوگیری از هدررفت انرژی و توزیع عادلانه برق میان مشترکان دارد.

آغاز برخورد با مصارف غیرمجاز آب و برق چاه‌های کشاورزی

کیامهر همچنین از آغاز برخورد جدی با مصارف غیرمجاز آب و برق در چاه‌های کشاورزی خبر داد و افزود: بازدیدهای مشترک اکیپ‌های آب و برق از چاه‌های کشاورزی در سطح استان با هدف مدیریت مصرف و صیانت از حقوق مشترکان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هرگونه استفاده غیرمجاز از برق چاه‌های کشاورزی، از جمله مصرف خارج از کاربری تعیین‌شده، واگذاری غیرمجاز انشعاب، دستکاری تجهیزات اندازه‌گیری و استفاده غیرقانونی از شبکه، تخلف محسوب شده و با متخلفان طبق مقررات برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای مشترکان متخلف اخطار قطع برق صادر شده و در صورت عدم اصلاح وضعیت، علاوه بر قطع انشعاب، پرونده آنان تشکیل و خسارت‌های وارده نیز طبق قانون وصول خواهد شد.

وی از مشترکان دارای مغایرت در نوع مصرف یا وضعیت انشعاب خواست در اسرع وقت به ادارات برق و امور آب منطقه‌ای مراجعه کرده و نسبت به تعیین تکلیف و اصلاح وضعیت خود اقدام کنند.

کیامهر تاکید کرد: برق چاه‌های کشاورزی با هدف حمایت از تولید تخصیص یافته و هرگونه استفاده خارج از این چارچوب موجب تضییع حقوق عمومی و برهم خوردن عدالت در توزیع انرژی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از تمامی مشترکان درخواست می‌شود نسبت به اصلاح وضعیت مصرف و رعایت دقیق ضوابط استفاده از انشعابات برق اقدام کنند تا از اعمال محدودیت‌ها و برخوردهای قانونی جلوگیری شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.