مراسم سنتی پرچم‌نویسی اربعین حسینی در بخش ارم برگزار شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 10 خرداد 1405 - 12:35
بوشهر- مراسم سنتی و معنوی پرچم‌نویسی اربعین حسینی در بخش ارم شهرستان دشتستان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

بخشدار ارم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مراسم سنتی و معنوی پرچم‌نویسی اربعین حسینی، در روستای دهرود سفلی از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان برگزار شد.

سید حسین جعفری بیان کرد: این آیین معنوی که قدمتی ۱۰ ساله دارد، همه‌ساله میزبان حدود ۲۰۰ نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر استان بوشهر است.

وی ادامه داد: حضور پرشور بانوان در این مراسم و همچنین همراهی آنان در پیاده‌روی اربعین در کنار آقایان، از جلوه‌های زیبا و قابل توجه این راهپیمایی معنوی به شمار می‌رود.

جعفری گفت: بر اساس این سنت دیرینه، هر سال یک روز پس از عاشورای حسینی، کاروانی متشکل از ۲۰۰ نفر از این روستا به سمت کربلای معلا حرکت می‌کنند و پرچم‌های متبرک شده را در مسیر پیاده‌روی اربعین نصب می‌ کنند.

شایان ذکر است امسال نیز طبق برنامه‌ریزی، این کاروان حدود ۴ روز از ۲۰ خردادماه در مدرسه میناب مستقر شده و تعدادی از پرچم‌ها را در آن مسیر نصب خواهند کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.