هشدار دامپزشکی رابر جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با تب کریمه کنگو

خبرآنلاین یکشنبه 10 خرداد 1405 - 12:42
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رابر با تأکید بر خطرات بیماری مشترک تب کریمه کنگو، از دامداران خواست در فصل اوج فعالیت کنه‌ها، هوشیاری و مراقبت‌های بهداشتی خود را دوچندان کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ الهه معینی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رابر امروز بر خطرات بیماری مشترک تب کریمه کنگو(CCHF) تاکید کرد.

معینی با اشاره به ماهیت ویروسی این بیماری و راه‌های انتقال آن، تصریح کرد: تب کریمه کنگو نه تنها از طریق گزش کنه‌های آلوده، بلکه از طریق تماس مستقیم با خون و ترشحات دام‌های بیمار به انسان منتقل می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رابر افزود: بنابراین رعایت اصول حفاظت فردی هنگام کار در محیط‌های دامی، نظیر استفاده از دستکش، لباس‌های محافظ و چکمه، برای پیشگیری از ابتلا حیاتی است.

وی با تأکید بر اینکه راهبرد اصلی اداره دامپزشکی، پیشگیری و کنترل این بیماری است، افزود: سم‌پاشی مستمر دام‌ها و پاک‌سازی جایگاه‌های نگهداری آن‌ها، مؤثرترین گام برای از بین بردن کنه‌ها و قطع زنجیره انتقال این بیماری به جوامع انسانی و دامی است.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.