به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت توزیع برق هرمزگان، حمید ساعدپناه روز یکشنبه با اعلام این افزود: این اقدام در راستای مقابله با استفاده غیرمجاز از شبکه برق و صیانت از حقوق مشترکان قانونی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاههای استخراج ارز دیجیتال مصرف برق بالایی دارند، اظهار کرد: استفاده غیرمجاز از برق برای راهاندازی این تجهیزات، علاوه بر تحمیل بار اضافی به شبکه، موجب تضییع حقوق مردم و اختلال در روند تامین برق پایدار میشود.
ساعدپناه با تاکید بر اینکه مصرف غیرمجاز برق در شرایط اوج بار بهویژه در فصل تابستان میتواند منجر به افزایش تلفات انرژی و ناپایداری شبکه شود، اظهار کرد: شناسایی و جمعآوری این دستگاهها با هدف کاهش فشار بر شبکه توزیع و جلوگیری از آسیب به زیرساختهای برق استان در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین از همکاری فرماندهی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با این تخلفات قدردانی کرد و گفت: استمرار این همکاریها نقش مهمی در پیشگیری از تخلفات مشابه و حفظ پایداری شبکه برق خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، استخراج ارزهای دیجیتال بخصوص از نوع بیتکوین نیاز به مصرف بالای برق دارد و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام میکنند در حالی که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش میشود.
با توجه به مصرف بالای ماینرهای غیرمجاز و خسارت این دستگاهها به شبکه برق رسانی، صنعت برق به ازای گزارش هر دستگاه ماینر غیر مجاز پاداش میدهد.
براساس اعلام شرکت توزیع برق هرمزگان در سال گذشته یکهزار و ۲۹۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در هرمزگان کشف و با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق و مجری طرح مقابله با رمز ارزهای استان امحا شد.
به گزارش ایرنا، استان هرمزگان بیش از ۸۰۳ هزار مشترک در بخشهای مختلف خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و روشنایی معابر دارد.؛ ۸۱ درصد مشترکان خانگی هستند که حدود ۶۰ درصد برق استان را مصرف میکنند.














