رسانه‌های داخلی روایت اول را ارائه دهند؛ میدان عمل به دشمن واگذار نشود

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 13:38
شیراز-ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر ضرورت ارائه «روایت اول» توسط رسانه‌های داخلی، هشدار داد که واگذاری میدان عمل به دشمن و رقیب، پیامدهایی چون ورود ناهنجاری‌های اجتماعی به جامعه را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل حسنی یکشنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه پیام‌نور که به میزبانی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در گذشته نتوانستیم از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم و میدان به دشمنی واگذار شد که حتی ناهنجاری‌های اجتماعی را بر پیکره جامعه وارد کرد.

تعادل میان سرعت و دقت در فعالیت رسانه‌ای

او افزود: البته در این زمینه نباید سرعت عمل فدای دقت یا دقت فدای سرعت شود؛ رسانه‌ها باید با شفافیت و صداقت عمل کنند و بدانند که روایت اول حرف اساسی را می‌زند.

حسنی یادآور شد: در همین ایام جنگ تحمیلی نیز هر جا که روایت اول را از دست دادیم، دشمن وارد شد و از آن سوءاستفاده کرد.

مدیریت هوشمندانه استفاده از گوشی‌های هوشمند به جای محدودیت‌سازی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های گذشته با ترس از اینکه مبادا دانش‌آموزان و نوجوانان ما از گوشی‌های هوشمند استفاده ناصحیح داشته باشند، محدودیت‌هایی به ذهن آنان القا و نهادینه شد؛ در حالی که می‌توانستیم از ابتدا به جامعه و جوانان و نوجوانان چنین القا کنیم که همین گوشی‌های هوشمند می‌تواند مسیر ارتباط‌های اخلاقی، ارتباطات علمی، دینی و نشر ارزش‌های اجتماعی و اسلامی باشد.

قالب‌های هنری پیام‌رسان، اثرگذارتر از سخنرانی‌های طولانی

حسنی با تاکید بر کارآمدی و اثرگذاری قالب‌های هنری از جمله شعر، نقاشی، خطاطی و تئاتر در انتقال پیام، گفت: باید علاوه بر وضعیت شکلی، محتوای هنرهای اصیل خود را نیز به گونه‌ای طراحی کنیم که شاهد اثرگذاری بیشتر آنها باشیم؛ چرا که چنین محتوایی صدها برابر اثرگذارتر از یک سخنرانی طولانی است.

او بیان کرد: این قالب‌ها می‌تواند پیام‌رسان خوبی برای انتقال آموزه‌های دینی، علمی، کاربردی، سیاسی و امنیتی باشد، در حالی که با ده‌ها ساعت سخنرانی نیز نمی‌توان به این نتیجه دست یافت؛ چنانکه در جنگ تحمیلی، بخش بزرگی از انسجام، هماهنگی و اتحاد ملی بر بستر همین رسانه‌ها شکل گرفت.

فضای دانشجویی، بستر مناسب فعالیت‌های رسانه‌ای

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: فضای دانشجویی همراه با شور و نشاط و شادابی، می‌تواند بستر خوبی برای فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی باشد؛ چنانکه نشریات دانشجویی به نحو مطلوبی شکل بگیرد و بتواند کارکرد اساسی خود را در ایجاد جامعه‌ای سالم داشته باشد.

نسل جوان باید مبدا نهادینه‌سازی ارزش‌ها باشد

حسنی اظهار کرد: به اعتقاد من، هر مفهوم و موضوعی که نیازمند نهادینه‌سازی در جامعه است، باید از مبدا نسل جوان و به خصوص دانشجویان مملو از شور، نشاط و پویایی باشد.

او با قدردانی از مسئولان دانشگاه پیام‌نور فارس برای میزبانی از رویداد ملی جشنواره نشریات دانشجویی این دانشگاه، گفت: رویدادهایی اینچنین می‌تواند به صورت مکرر در فارس برگزار شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.