شهرام اشکانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همسو با اجرای ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهرهبرداری از جنگلها و مراتع، حدود ۳۵ هزار مترمربع از اراضی ملی واقع در روستای گرسماسر از توابع این شهرستان از ید متصرفان خارج و با آزادسازی، به اراضی ملی بازگردانده شد.
وی با بیان اینکه حفاظت از انفال و اراضی ملی خط قرمز منابع طبیعی است، اظهار داشت: با هرگونه تصرف، تخریب و تغییر کاربری غیرقانونی اراضی ملی و کشاورزی در چارچوب قانون و بدون هیچگونه اغماضی با متخلفان برخورد می شود.
وی با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی به ویژه در مناطق ییلاقی و مرتعی رامسر، خاطرنشان کرد: پایش میدانی و گشتهای حفاظتی در محدوده های حساس از جمله گرسماسر با جدیت ادامه خواهد داشت و به سودجویان اجازه سواستفاده از اراضی ملی داده نخواهد شد.
وی از شهروندان و طبیعت دوستان خواست هرگونه در صورت مشاهده هرگونه تخریب، آتش سوزی، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصههای ملی را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی و پیگیری شود.
مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.














