به گزارش ایرنا، لفته دروکوندی یکشنبه در نشست شورای بهداشت و درمان خرمشهر اظهار کرد: بخشی از کمبودها و کاستیهای بهداشتی و درمانی خرمشهر بر عهده دانشگاه علوم پزشکی آبادان است؛ زیرا شبکه بهداشت این شهرستان زیرمجموعه آبادان است و دانشگاه موظف است نسبت به آن حساسیت داشته باشد.
دروکوندی با اشاره به مصوبات نشست گذشته شورای بهداشت و درمان شهرستان و وعدههای دادهشده از سوی منطقه آزاد اروند گفت: اگر اجرای مصوبات نیازمند تصویب هیئتمدیره است، باید لایحه آن تنظیم و توسط هیئتمدیره دنبال شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از کوتاهیهای صورتگرفته در حوزه بهداشت، بهویژه در زمینه جمعآوری سگهای ولگرد و مشکلات فاضلاب، گفت: در مسائل بهداشتی با کسی تعارف نداریم و مسئولان شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی آبادان باید بهصورت جدی در این زمینه ورود کنند.
فرماندار خرمشهر افزود: برای مدیران مرتبط در حوزه بهداشت و درمان خرمشهر مهلت تعیین شده است که در صورت تکرار تخلف و اجرا نکردن مصوبات، به دادگاه معرفی خواهند شد.
دروکوندی در ادامه با اشاره به بازدیدهای میدانی، از مدیران خواست از نگاه یک شهروند به مشکلات بهداشتی شهرستان توجه کنند و افزود: مدیران در حوزه فعالیت خود یک فرماندار هستند و اختیار تام دارند در حوزه بهداشت، قانون را اجرا کنند.
فرماندار خرمشهر با انتقاد از بیتوجهی برخی مدیران به مصوبات نشست شورای بهداشت و درمان و تاخیر در حضور در آن گفت: در نشست بعدی، پس از آغاز جلسه دیگر کسی حق ورود ندارد و مدیران دستگاهها شخصا موظف به حضور هستند.
به گزارش ایرنا، ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستانهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهرهمند هستند.













