به گزارش ایرنا، طاهر رستمی روز یکشنبه در نشست تخصصی مدیریت انرژی خراسانشمالی با اشاره به افزایش دمای هوا و آغاز فصل تابستان، از شهروندان و واحدهای صنعتی خواست تا با رعایت الگوی مصرف، در حفظ منابع انرژی و جلوگیری از بروز اختلال در شبکه، نقش آفرین باشند.
رویکرد محلهمحور؛ راهکاری برای حکمرانی مؤثر انرژی
رستمی با تشریح رویکرد جدید مدیریت انرژی در استان، افزود: با استفاده از توانمندی شرکتهای خدماتی، صنایع، گلخانهها و بهویژه مشارکت فعال بخش خانگی در مدیریت مصرف، میتوانیم به یک حکمرانی موثر و پایدار در حوزه انرژی دست یابیم.
وی ادامه داد: این رویکرد، با هدف افزایش بهرهوری و کاهش اتلاف انرژی، طراحی شده است.
معاون استاندار خراسانشمالی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مدیریت صحیح و صرفهجویی در مصرف آب، برق و گاز در بخشهای خانگی و صنعتی، ضمن تامین پایدار نیاز انرژی استان، شاهد رونق هرچه بیشتر چرخهای اقتصاد و صنعت منطقه باشیم.
وی، مدیریت بهینه انرژی را عاملی کلیدی در ایجاد فرصتهای شغلی و ارتقای سطح رفاه عمومی عنوان کرد.
«ایران پایدار»؛ شعاری که به واقعیت میپیوندد
رستمی در ادامه، به شعار ملی «ایران پایدار» در حوزه مدیریت انرژی اشاره کرد و گفت: حفظ و تداوم خدمترسانی به مردم بهویژه در شرایط بحرانی و چالشبرانگیز، یکی از اولویتهای اساسی مدیریت استان محسوب میشود.
وی از تمامی دستگاههای اجرایی و نهادهای مربوطه خواست تا با برنامهریزی منسجم، دقیق و عملیاتی، در راستای تحقق اهداف این شعار گام بردارند و آمادگی کامل خود را برای مقابله با هرگونه کمبود یا بحران احتمالی حفظ کنند.
خراسانشمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است.













