به گزارش ایرنا، سیدمهدی حسینی روز یکشنبه در نشست هماهنگی و بررسی برنامههای بازآفرینی شهری، سکونتگاههای غیررسمی، بافتهای فرسوده و تاریخی ساوه اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی های صورت گرفته ۳۲۲ پروانه نوسازی در بافت فرسوده این شهر صادر شده است.
وی ادامه داد: شهر ساوه دارای ۴۶ محله مصوبه بازآفرینی در سال ۱۳۹۶ است که شامل یک بافت تاریخی به مساحت ۱۱ هکتار ۱۳ بافت فرسوده به مساحت ۲۴۴ هکتار ۳۲ سکونتگاه غیررسمی به مساحت ۲۴۹ هکتار بوده اما در سال های گذشته ۳۲۲ پروانه نوسازی در بافت فرسوده صادر شده و حدود ۱۰ هکتار (خالص مسکونی) از بافت فرسوده نوسازی شده است.
حسینی افزود: تاکنون نیز در سکونتگاه های غیررسمی نیز اقدام های عمرانی همچون ایجاد بوستان های محله ای ، سالن چند منظوره سردار شهید قاسم سلیمانی، مناسب سازی معابر ،بازپیرایی بلوارها، آسفالت معابر اصلی و فرعی انجام شده است.
وی با بیان اینکه طی مطالعات سال گذشته مشاور طرح و بر اساس معیار های ۲۷ گانه شرکت بازآفرینی ، تمامی شهر از نظر آماری بررسی و سکونتگاه ها بدون تغییر باقی ماند، بیان کرد: محله های کارگر و قسمت شمالی بهزیستی ساوه نیز از این طرح حذف شد.
فرماندار ویژه شهرستان ساوه با اشاره به برنامه سال جاری در بازآفرینی این شهر نیز گفت: اعمال ضوابط تشویقی جهت کاهش بافت فرسوده، اجرای طرح مسجد تا مسجد از قسمت میدان عاشورا و سایت موزه مسجد جامع، عملیات ساخت و تکمیل پروژه ۱۴۴ واحد مسکونی قائم و ۱۹۲ واحدی شهید آوینی، مرمت خانه تاریخی کتابدار مرمت و احیای بازار تاریخی ساوه تکمیل مسجد فانوس آباد آسفالت معابر مضمحل و خاکی تملک و تعریض معابر دارای گره های ترافیکی جلوگیری از رشد سکونتگاه های غیررسمی از برنامه های اجرایی امسال است.
به گزارش ایرنا در این نشست، آخرین وضعیت محدودههای هدف بازآفرینی شهری، سکونتگاههای غیررسمی، بافتهای فرسوده و تاریخی شهرهای شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای تسریع در اجرای برنامهها و پروژههای مرتبط با ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، بهبود زیرساختهای شهری و ساماندهی فضاهای ناکارآمد شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین مدیران حاضر گزارشی از اقدامات انجامشده، چالشها و نیازهای شهرهای مختلف شهرستان در حوزه بازآفرینی شهری ارائه کردند و تصمیمات لازم برای پیگیری و اجرای برنامههای مصوب اتخاذ شد.













