تهدید ناتو بر بازگشایی تنگه هرمز

ورزش سه یکشنبه 10 خرداد 1405 - 15:50
رئیس کمیته نظامی ناتو اعلام کرد که کشورهای عضو این سازمان در حال نزدیک کردن نیروهای خود در خلیج فارس هستند و در صورت فراهم شدن شرایط در مساله تنگه هرمز مداخله خواهیم کرد.

به گزارش ورزش سه به نقل از به نقل از فارس؛ رئیس کمیته نظامی سازمان ناتو اعلام کرد این ائتلاف در حال حاضر به‌طور مستقیم در موضوع تنگه هرمز نقشی ندارد، اما کشور‌های عضو ناتو در حال نزدیک کردن نیرو‌های خود به منطقه هستند و در صورت فراهم شدن شرایط، آمادگی مداخله را خواهند داشت.

به گزارش تاس، دریاسالار «جوزپه کاوو دراگونه» در حاشیه نشست امنیتی «گفت‌وگوی شانگری‌لا» گفت: «ناتو در حال حاضر مستقیماً نقشی در این موضوع ندارد، اما کشور‌های عضو ناتو نقش دارند. آنها همچنین در حال انتقال نیرو‌های خود به نزدیکی منطقه هستند؛ بنابراین هر زمان که شرایط لازم فراهم شود، قادر خواهند بود مأموریت خود را انجام دهند.»

وی در ادامه توضیح داد که در این زمینه، موضوع صرفاً به ناتو به‌عنوان یک ائتلاف رسمی مربوط نمی‌شود، بلکه ایده «ائتلاف داوطلبان» مطرح است.

رئیس کمیته نظامی ناتو افزود: «ما یک ائتلاف از کشور‌های مایل به مشارکت داریم؛ کشور‌هایی از اعضای ناتو و همچنین شرکای همسو که در حال آماده‌سازی و برنامه‌ریزی هستند تا در صورت فراهم شدن شرایط، بتوانند در منطقه مداخله کنند.»

اظهارات این مقام ارشد نظامی ناتو در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها پیرامون تنگه هرمز و امنیت کشتیرانی در این آبراه راهبردی همچنان ادامه دارد و برخی کشور‌های غربی در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای تضمین عبور و مرور دریایی در منطقه هستند.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.