مصر خواستار خروج کامل رژیم صهیونیستی از لبنان شد

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 15:55
تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر لبنان بر ضرورت خروج کامل رژیم صهیونیستی از خاک این کشور تأکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه «القاهرة الإخباریة»، «بدر عبدالعاطی» وزیر امور خارجه مصر با «نواف سلام» نخست‌وزیر لبنان تلفنی گفت‌وگو و تحولات این کشور را بررسی کرد.

وزیر امور خارجه مصر در این تماس تلفنی بر موضع این کشور در حمایت از ضرورت عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از همه اراضی لبنان تأکید کرد و گفت که تعرض به حاکمیت لبنان، وحدت و تمامیت ارضی آن، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل است.

«تمیم خلاف» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر گفت که عبدالعاطی همچنین همبستگی کامل مصر با کشور برادر لبنان در مقابله با چالش‌های حساس کنونی را اعلام کرد.

عبدالعاطی همچنین بر ضرورت حمایت از نهادهای دولت لبنان به ویژه ارتش این کشور برای انجام مسئولیت‌هایش در گسترش سلطه و حاکمیت بر سراسر خاک ملی لبنان تأکید کرد و تحقق انحصار سلاح در دست دولت لبنان را به عنوان رکن اصلی حفظ امنیت و ثبات لبنان، حمایت از گزینه دولت و صیانت از توانایی‌های ملت لبنان، ضروری خواند.

طی روزهای اخیر حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوب لبنان افزایش یافته و در مقابل، حزب‌الله نیز از انجام ده‌ها عملیات علیه مواضع و نیروهای دشمن خبر داده است.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان درحالی ادامه دارد که واشنگتن مدعی برقراری آتش‌بس میان دوطرف است.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند تا توطئه خلع سلاح مقاومت اسلامی لبنان را به دست دولت این کشور و از طریق سوق دادن بیروت به سمت امضای توافق امنیتی با تل‌آویو پیش ببرند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.