به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان سنندج روز یکشنبه در نشست با مدیر صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان کردستان افزود: حدود ۹۰ هزار نفر در شهرستان سنندج را جامعه روستایی تشکیل میدهد و شماری از این افراد به دلیل مشکلات معیشتی به مهاجرت به شهر روی آوردهاند.
غریب سجادی اظهارکرد: بیمه افراد روستایی میتواند به ماندگاری روستائیان به عنوان قشر تولیدگر و آفریننده در موطن خود و جلوگیری از مهاجرت به شهر موثر باشد و توسعه و رفاه را برای این قشر به ارمغان بیاورد.
وی گفت: دولت دو برابر سهم آورده بیمهگذار را در این صندوق پرداخت میکند و این فاکتوری در راستای توسعه روستایی به شمار میرود.
فرماندار سنندج تاکید کرد که از طریق فضای مجازی و دیگر رسانهها و نیز ظرفیت دهیاران، خدمات قابل توجه بیمه روستایی به جامع هدف برسد و ضرورت بیمه به عنوان فرهنگ و الفبای توسعه در میان مردم اطلاع رسانی شود.
وی افزود: در جریان فعالیت های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستم و در دوره مدیریت جدید خوشبختانه منابع آن افزایش پیدا کرده و توسعه آن سیر تصاعدی و ملموس را تجربه کرده و این موضوع امید بخش است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کردستان نیز در این نشست با تشریح خدمات صندوق، از خدمات بخشداران شهرستان سنندج بخاطر همکاری با این صندوق قدردانی کرد.
امجد حسین پناهی با ارائه آماری از سطح خدمات در این شهرستان گفت: هم اکنون در سنندج حدود ۲۳ هزار نفر تحت پوشش این صندوق هستند و یک هزار و ۳۷۳ نفر نیز به صورت مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و یا فوتی دریافت میکنند.
هم اکنون در شهرستان سنندج تعداد ۹ کارگزاری به مردم خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ارائه می دهند.













