ارتش اسرائیل وارد عمق خاک سوریه شد

همشهری آنلاین یکشنبه 10 خرداد 1405 - 18:55
الجزیره نوشت: نیروهای اسرائیلی حملات جدیدی را به جنوب سوریه انجام داده‌اند و وارد بخش‌هایی از استان‌های قنیطره و درعا شده‌اند. نیروهای اشغالگر ایست‌های بازرسی موقت ایجاد و قبل از عقب‌نشینی، غیرنظامیان و وسایل نقلیه را بازرسی کرده‌اند.

به گزارشهمشهری آنلاین؛ خبرگزاری رسمی سوریه، سانا گزارش داد: واحدهای نظامی اسرائیل در امتداد جاده‌ای که صیدا الجولان و مزرعه البصالی در استان قنیطره را به هم متصل می‌کند، حرکت کرده‌اند و چندین ساعت عابران را متوقف و بازرسی کردند. نیروهای اسرائیلی همچنین یک ایست بازرسی در ورودی شرقی معاریه در منطقه حوض یرموک در غرب درعا ایجاد کردند و وسایل نقلیه شخصی، وسایل نقلیه عمومی و ساکنانی را که از این منطقه عبور می‌کردند، بازرسی کردند.

موفق محمود، شهردار معاریه، به سانا گفت: چهار وسیله نقلیه نظامی اسرائیلی حامل حدود ۱۵۰ سرباز وارد شهر شدند و یک ایست بازرسی در نزدیکی مرکز تلفن محلی ایجاد کردند. این نیروها قبل از ترک منطقه، بدون دستگیری فردی، وسایل نقلیه و غیرنظامیان را بازرسی کردند.

مقامات سوریه بارها این عملیات را به عنوان نقض توافق‌نامه‌ی جدایی ۱۹۷۴ محکوم کرده و اسرائیل را به انجام تهاجم، دستگیری، حمله به غیرنظامیان، تخریب زمین‌های کشاورزی و حملات هوایی در سراسر منطقه متهم کرده‌اند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.