آموزش مجازی کمک‌های اولیه به بیش از ۶ هزار یزدی

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 18:58
یزد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با تاکید بر نقش آموزش‌های تخصصی در ارتقای تاب‌آوری جامعه، از مشارکت بیش از ۶ هزار نفر در دوره مجازی آموزش کمک‌های اولیه در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد عشقی، روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه «هشت نجات» در شهرستان اردکان افزود: هلال‌احمر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین، آموزش‌های کاربردی را در قالب محتوای دیجیتال به بیش از شش هزار نفر ارائه کرد که طی ۱۰ شب در فضای مجازی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه ارتقای تاب‌آوری جامعه از مسیر آموزش‌های تخصصی می‌گذرد، از برگزاری یک مانور بزرگ امدادی در اردکان خبر داد و گفت: در این مانور، تمام ظرفیت‌ها، تجهیزات و توانمندی‌های لجستیکی هلال‌احمر به میدان آورده می‌شود.

عشقی همچنین به طرح‌های موفق بشردوستانه این جمعیت اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی بانک تجهیزات پزشکی امانتی و اجرای پویش جایگزینی هزینه‌های مراسم ترحیم با امور خیر «باقیات‌الصالحات» با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شده و به الگویی در حوزه خدمات داوطلبانه تبدیل شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر یزد خاطرنشان کرد: توسعه پایگاه‌های آموزشی و تقویت زیرساخت‌های امدادی در تمامی شهرستان‌ها، اولویت اصلی این جمعیت برای کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث احتمالی است.

هماهنگی بین‌بخشی برای تسریع خدمات امدادی ضروری است
فرماندار اردکان هم با اشاره به پیامدهای جنگ تحمیلی و لزوم آمادگی در برابر بحران‌ها، هماهنگی بین‌بخشی را عامل ارتقاء و تسریع خدمات امدادی و درمانی دانست و از آمادگی این شهرستان برای تأمین ارتباطات بی‌سیم و برگزاری مانورهای شبیه‌سازی شرایط جنگی خبر داد.

آموزش مجازی کمک‌های اولیه به بیش از ۶ هزار یزدی


احمد شفیع‌زاده با تأکید بر تجارب ناشی از جنگ تحمیلی و ضرورت ارتقاء آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه، خواستار هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادی، انتظامی و امنیتی تحت نظر ستاد بحران شهرستان شد.

فرماندار اردکان هماهنگی بین‌بخشی را کلید اصلی بهبود عملکرد در شرایط بحرانی توصیف کرد و گفت: در مواجهه با حوادث و بحران‌ها، هماهنگی بین‌بخشی موجب ارتقاء و تسریع در ارائه خدمات می‌شود.

وی با تقدیر از راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی توسط هلال‌احمر، بر ضرورت تجهیز بیشتر این بانک با کمک خیرین و صنایع تأکید کرد و افزود: متأسفانه با کمبود برخی تجهیزات پزشکی و توانبخشی مواجه هستیم؛ امیدواریم با مشارکت خیرین و صاحبان صنایع، تجهیزات بیشتری برای تسهیل امور بیماران نیازمند به این بانک اهدا شود.

شفیع‌زاده در ادامه به چالش‌های ارتباطی در بحران‌های خاص اشاره نمود و برای مساعدت در امر پوشش‌دهی ارتباطات بی‌سیم در سطح شهرستان اعلام آمادگی کرد.

فرماندار اردکان همچنین فراگیری آموزش کمک‌های اولیه برای عموم مردم را ضروری خواند و پیشنهاد داد که ادارات و نهادهای عضو شورای اداری شهرستان در برگزاری این دوره‌ها برای پرسنل خود پیشگام باشند.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه‌های امدادی، انتظامی و امنیتی، خواستار حمایت بیشتر استانداری و اداره کل مدیریت بحران برای رفع نواقص موجود و تأمین اعتبارات مورد نیاز شد و بر ضرورت برگزاری مانورهای شبیه‌سازی شرایط جنگی به منظور ارتقای آمادگی و انسجام نیروها تأکید کرد.

در این مراسم که با حضور معاون عمرانی فرمانداری ویژه اردکان، رئیس هلال‌احمر اردکان و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، از برگزیدگان مسابقه کشوری «هشت نجات» تجلیل شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.