تأکید نخست‌وزیر عراق بر گزینه دیپلماسی و برقراری امنیت در منطقه

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 20:06
تهران- ایرنا- نخست‌وزیر عراق در دیدار با کاردار سفارت آمریکا بر اولویت‌دهی به گفت‌وگو و دیپلماسی برای حل منازعات در منطقه تأکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که «علی فالح الزیدی» نخست‌وزیر این کشور امروز میزبان «جاشوا هریس» کاردار سفارت آمریکا در عراق بود.

دو طرف در این دیدار افق‌های همکاری دو کشور، راهکارهای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و فرهنگی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک را بررسی کردند.

الزیدی بر ضرورت ارتباط سازنده دو کشور، تداوم اقدام مشترک در چارچوب توافقنامه چارچوب راهبردی و یادداشت‌های تفاهم دوجانبه تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق همچنین بر پایبندی دو طرف به تقویت شراکت و هماهنگی در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و اولویت‌دهی به گفت‌وگو و دیپلماسی برای حل منازعات و برقراری امنیت و ثبات در منطقه تأکید کرد.

کاردار سفارت آمریکا نیز نقش محوری عراق و تلاش آن در حمایت از برقراری امنیت و ثبات منطقه‌ای را ستود.

نخست‌وزیر عراق اخیرا نیز در دیدار با « انیل بورا اینان» سفیر ترکیه در عراق با تأکید بر حمایت بغداد از روند مذاکرات میان واشنگتن و تهران، اعلام کرد: عراق بر اهمیت تداوم مسیر گفت‌وگو و بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک برای تضمین امنیت پایدار در منطقه و جهان تأکید دارد.

وی همچنین دیپلماسی و گفت‌وگوی سازنده را پایه اصلی جلوگیری از تشدید بحران‌ها و حفظ ثبات منطقه‌ای توصیف کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.