برائت رضا پهلوی از ساواک و طرفدارن فاشیست‌اش به چه معناست؟

همشهری آنلاین یکشنبه 10 خرداد 1405 - 20:47
در هفته‌های اخیر، فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که درآن طرفداران جریان ارتجاعیِ پهلوی با پوشیدن لباس‌های سیاه و برافراشتن پرچم ساواکدر خیابان‌های شهرهای آمریکا و اروپا مراسم راه‌پیمایی و رژه به راه انداختند وشعارهایی که ما را یادِ آلمان نازی می‌اندازد سر دادند.

به گزارش همشهری آنلاین، در هفته‌های اخیر، فیلم‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که درآن طرفداران جریان ارتجاعیِ پهلوی با پوشیدن لباس‌های سیاه و برافراشتن پرچم ساواکدر خیابان‌های شهرهای آمریکا و اروپا مراسم راه‌پیمایی و رژه به راه انداختند وشعارهایی که ما را یادِ آلمان نازی می‌اندازد سر دادند. بعد از گذشت چند هفته پسر فرح دیبا که خودش را وارث نظامسلطنت می‌داند در یک پیام ویدیویی اظهار کرد که نمی‌داند که این داستان تی‌شرت‌هایسیاه و یا ساواک پوشیدن این عده از کجا آب می‌خورد. اواین کار را «جنجال‌آفرین» خواند و گفت که با توجه به سابقه تاریخی ساواک،‌ این کار بهانه دادن به دستآنهایی است که همیشه سعی دارند، حمله کنند. البته باید توجه داشت، این سخنان از سوی کارگرِ کارفرمایاسرائیلی که در 18و19 دی‌ماه مقدمه یک کشتار عظیم را به راه انداخت نه از بابملاحظات حقوق‌بشری که از سرِ ترس محدودیت در آمریکا و اروپاست. رضا پهلوی از آن می‌ترسدکه در روزهای آینده مردم اروپا به دولت‌های خود اعتراض نمایند که چرا به فاشیست‌هایپهلوی‌چی مجوز راه‌پیمایی می‌دهند و در تبع این واکنش‌ها جریان سلطنت‌طلب در اروپابا محدودیت، بازداشت و حتی استرداد به ایران مواجه گردد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.