به گزارش ایرنا؛ غلامرضا شهبازی روز دوشنبه به خبرنگاران توضیح داد که هوشمندسازی خدمات حملونقل عمومی یکی از مهمترین برنامههای مدیریت شهری در راستای افزایش رفاه شهروندان و تحقق اهداف شهر هوشمند است.
وی با اشاره به اجرای این طرح در بخشی از ناوگان اتوبوسرانی کرمانشاه افزود: با حمایتهای شهردار کرمانشاه و همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری، زیرساختهای لازم برای توسعه پرداخت الکترونیکی در ناوگان حملونقل عمومی فراهم شده و این روند با جدیت در حال پیگیری است.
رییس سازمان حملونقل مسافر شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: امروز بهرهگیری از فناوریهای نوین دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی اجتنابناپذیر برای مدیریت شهری محسوب میشود. پرداخت الکترونیکی یکی از مؤلفههای اصلی حملونقل هوشمند به شمار میرود که میتواند موجب افزایش سرعت، سهولت و کیفیت خدمات به شهروندان شود.
شهبازی گفت: استفاده از این سامانه علاوه بر کاهش وابستگی به پرداخت نقدی، موجب افزایش دقت در ثبت اطلاعات، ارتقای شفافیت مالی، کاهش زمان توقف اتوبوسها در ایستگاهها و تسهیل فرآیند جابهجایی مسافران خواهد شد.
وی با قدردانی از حمایتهای شهردار کرمانشاه در توسعه زیرساختهای هوشمند شهری خاطرنشان کرد: مهندس مرادی همواره بر استفاده از فناوریهای نوین در ارائه خدمات شهری و حرکت به سمت مدیریت هوشمند شهری تأکید داشتهاند و اجرای این طرح نیز در همین چارچوب دنبال شده است.
رییس سازمان حملونقل مسافر شهری شهرداری کرمانشاه در پایان از تلاشهای مهندس لطفی رئیس سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه در فراهمسازی بسترهای فنی این طرح قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود با استمرار حمایتهای مدیریت شهری، کرمانشاه بتواند گامهای مؤثرتری در مسیر تبدیل شدن به شهری هوشمند، کارآمد و شهروندمحور بردارد.












