شاهین‌طبع: برگزاری انتخابی غرب آسیا برای بسکتبال مثبت بود/ امیدوارم تیم ملی در صعود به جام جهانی به مشکل نخورد

خبرگزاری میزان دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:20
سرمربی تیم بسکتبال استقلال گفت: با توجه به تعطیلی طولانی که پشت سر گذاشتیم، جریان پیدا کردن دوباره بسکتبال اتفاق خوبی بود.
خبرگزاری میزان -

مهران شاهین‌طبع در گفت‌و‌گو با میزان درباره برگزاری و پایان رقابت‌های بسکتبال انتخابی باشگاه‌های غرب آسیا اظهار داشت: با توجه به تعطیلی طولانی که پشت سر گذاشتیم، جریان پیدا کردن دوباره بسکتبال اتفاق خوبی بود. درست است که برخی تیم‌ها به دلایل مختلف موفق به شرکت در مسابقات نشدند، اما همینکه این ۳ تیم مجدداً تمرین کردند و در بازی‌ها حاضر شدند، برای بسکتبال مثبت بود.

وی درخصوص تیمداری امسال استقلال و شرکت کردن آبی‌پوشان در این رقابت ۳ جانبه و قهرمانی توضیح داد: در این شرایط سخت، مسئولان استقلال زحمت زیادی کشیدند تا چرخه ورزش دوباره به حرکت درآید. چه بانوان، چه مردان و حتی تیم هندبال استقلال. پس از اتفاقات ناگوار کشور، این اقدام بسیار مثبت بود.

بسکتبال با حضور تیم‌هایی چون گرگان جذاب می‌شود

سرمربی تیم بسکتبال استقلال درمورد غیبت تیم شهرداری گرگان در این رقابت‌ها بیان کرد: هر تیمی شرایط داخلی خاص خود را دارد و نمی‌توان چندان در تصمیم آنها دخالت کرد. بسکتبال با حضور گرگان و سایر تیم‌ها شکل می‌گیرد و جذاب می‌شود. درست است که داخل زمین رقیب هستیم، اما نبود تیمی، چون شهرداری گرگان، صلابت مسابقات را کم می‌کند.

شاهین‌طبع درباره تصمیم فدراسیون و سازمان لیگ مبنی بر ادامه پیدا نکردن روال عادی لیگ تاکید کرد: بهتر این بود که لیگ هرطور که شده طبق روال همیشگی برگزار شود و قهرمان نیز مشخص شود.

شاهین‌طبع: برگزاری مسابقات انتخابی غرب آسیا برای بسکتبال مثبت بود/ مدارس و دانشگاه‌ها روی بازی‌های ۵ به ۵ تاکید بیشتری داشته باشند

بسکتبال مدارس و دانشگاه‌ها بیشتر ۳ به ۳ برگزار می‌شود

سرمربی استقلال در ارتباط با درخشش برخی بازیکنانش، چون محمدمهدی رحیمی جوان گفت: در تیممان جوان‌های خوبی داریم که روال مناسبی را از پایه‌ها طی کردند و اکنون تبدیل به بازیکنان ماهری شدند.

وی درمورد ضعف بسکتبال در رده‌های پایه و راهکار‌های پیشرفت این رشته تصریح کرد: ابزار، امکانات و تجهیزات خوبی در اختیار مربیان پایه قرار نمی‌دهیم. مشکلات سخت‌افزاری داریم. مربی‌های پایه باید امنیت شغلی داشته باشند و حمایت شوند. باشگاه‌های مختلف باید آکادمی داشته باشند و کلاس‌های بسکتبال در شهر‌های مختلف زیر نظر گرفته شوند. سیستم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بیشتر روی بسکتبال ۳ به ۳ بنا شده، در صورتی که باید روی برگزاری بازی‌های ۵ به ۵ تاکید بیشتری شود.

شاهین‌طبع درخصوص بازگشت مانولوپولوس به ایران و شرایط تیم ملی یادآور شد: تیم ملی بازیکنان با پتانسیلی دارد و تیم نسبتاً خوبی داریم. البته کار سخت است و بازی با سوریه و اردن چندان راحت نیست. برای ملی‌پوشان آرزوی موفقیت می‌کنم که در صعود به جام جهانی به مشکل نخورند.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.