افتتاح سد کمندان لرستان پس از دو دهه وقفه

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:24
برنا - گروه سیاسی: سد کمندان استان لرستان با دستور رئیس جمهور افتتاح و بهره‌برداری رسید.

مسعود پزشکیان در جریان سفر استانی وفاق ملی به استان لرستان و در حاشیه نشست با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی این استان، سد کمندان با هدف تأمین ۱۸ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی شهر‌های ازنا و الیگودرز و آبی کردن حدود چهار هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی را افتتاح و به بهره‌برداری رساند.

سد کمندان از نوع خاکی با هسته رسی، ارتفاع از پی ۶۵ متر، طول تاج ۶۵۰ و عرض ۳۸ متر است که عملیات احداث آن از سال ۸۳ آغاز و تکمیل و آبگیری آن از مصوبات سفر‌های استانی بود، اما اتمام آن ۲۱ سال به طول انجامید.

اهمیت سد کمندان تنها در بعد فنی آن خلاصه نمی‌شود، بلکه این پروژه زیرساختی، نقشی کلیدی در تأمین امنیت آبی شرق لرستان ایفا می‌کند و با بهره‌برداری کامل آن، ضمن کاهش وابستگی به منابع ناپایدار آب زیرزمینی، شرایط پایدارتری برای تأمین آب شرب سالم و مطمئن فراهم می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.