کاهش ۱۱ درصدی انرژی از دست رفته نیروگاه‌ها

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:26
برنا - گروه اقتصادی؛ مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به افزایش سه درصدی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی نسبت به سال گذشته، گفت: میزان انرژی از دست رفته این نیروگاه‌ها با کاهش «نرخ خروج اضطراری» و افزایش آمادگی واحدها ۱۱ درصد کاهش یافته است.

 عظیم اعتمادی در گردهمایی مدیران صنعت تولید برق حرارتی با اشاره به افزایش سه هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی در سال جاری، افزود: این اقدام از طریق سنکرون ۶ واحد گازی جدید به ظرفیت ۹۱۵ مگاوات، چهار واحد بخار سیکل‌ترکیبی جدید به ظرفیت ۸۰۳ مگاوات، افزایش ۶۱۵ مگاواتی توان عملی تولید واحدهای گازی موجود و ۶۹۰ مگاوات رفع محدودیت سوخت تولید نیروگاه‌های بخاری محقق شده است.

وی ادامه داد: در تابستان امسال با افتتاح واحدهای جدید و آمادگی حداکثری واحدهای موجود، متوسط تولید نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۵۲ هزار مگاوات عبور کرده بود که برای تابستان سال آینده در تلاشیم با انجام به موقع برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها و حفظ پایداری واحدهای موجود بتوانیم این رقم را با ثبت رکورد جدید به ۵۵ هزار مگاوات افزایش دهیم.

ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور به ۹۹ هزار مگاوات رسید

مدیرعامل برق حرارتی با بیان اینکه ظرفیت نصب شده کل نیروگاه‌های کشور با افتتاح واحدهای جدید در دولت چهاردهم به ۹۹ هزار مگاوات رسیده است، گفت: در حال حاضر ۷۹ درصد از کل ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور مربوط به واحدهای حرارتی است که بخش اعظم تولید برق کشور را عهده‌دار هستند.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.