مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، از اقدامات جدی مدیریت شهری دوره ششم برای مقابله با بحران کمبود آب در پایتخت خبر داد.
وی با اشاره به انتقال نشتی سد لار به تهران، اظهار کرد: قسمتی از خط انتقال نشتی آب از سد لار امسال اجرایی شده و با پیشبینیهای انجامشده، این حجم ۱۶۵ میلیون مترمکعبی آب تا اواسط سال ۱۴۰۶ به تهران خواهد رسید.
پیرهادی تأکید کرد: این اقدام همراه با ایجاد تصفیهخانهها و پروژههای دیگر در جهت کاهش مصرف آب در سطح شهر و استفاده از پساب از تصفیهخانههای موجود در نقاط مختلف تهران انجام میشود. برای این هدف، شورای اسلامی شهر تهران مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای احداث تصفیهخانهها تصویب کرده است.
وی همچنین از تخصیص بودجههای مختلف برای تجهیز مراکز پرمصرف همچون مدارس و مراکز نظامی به وسایل کاهنده آب و ساخت چهار تصفیهخانه جدید در بوستانهای جنگلی تهران خبر داد.
پیرهادی همچنین خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت نیرو و آب و فاضلاب، انتقال نشتی آب از خطوط مختلف به تهران تسریع خواهد شد.
با اشاره به تخصیص بودجههای سنگین در حوزه محیطزیست و آب، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در نهایت از تلاشهای مستمر مدیریت شهری برای تأمین فضای سبز پایدار و هوای تمیز در پایتخت قدردانی کرد.
انتهای پیام/