عراقچی: تنها راه‌حل برنامه هسته‌ای ایران، دیپلماسی است

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:42
سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی MSNBC: چند روز پیش در ژنو مذاکرات بسیار خوبی داشتیم و درباره برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌های آمریکا گفت‌وگو کردیم. بر سر مجموعه‌ای از اصول راهنما برای شکل احتمالی توافق به تفاهم رسیدیم و قرار شد پیش‌نویس توافق آماده شود تا در دیدار بعدی درباره جزئیات آن مذاکره کنیم. هیچ راه‌حل نظامی برای برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد؛ حملات و ترور دانشمندان نیز نتوانست این برنامه را متوقف کند، زیرا این فناوری بومی است. تنها راه‌حل، مذاکره دیپلماتیک است؛ آمریکا به میز مذاکره بازگشته و ما نیز آماده‌ایم. هم برای صلح و دیپلماسی آماده‌ایم و هم برای جنگ؛ اگر دوباره اقدامی صورت گیرد، ایران قادر است از خود دفاع کند.

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.