رسانه عبری: حملات حزب الله به شمال به امری طبیعی تبدیل شده است

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:46
زندگی در جهنم پهپادهای حزب الله به امری طبیعی و روزمره برای ساکنان شمال (فلسطین اشغالی) تبدیل شده است.

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، این توصیفی است که روزنامه زیمان یسرائیل در شماره امروز خود از شرایط شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در سایه تسلط پهپادی حزب الله بر این مناطق به کار برد.

در این مقاله آمده است، حمله به مناطق شمال (فلسطین اشغالی) به امری طبیعی و مستمر تبدیل شده است در حالی که پهپادهای انفجاری FPV‌های حزب الله امروز کابوس اصلی زندگیشهرک نشنیان هستند.

شهرک نشینانی که بعد از اکتبر 2023 از این مناطق گریخته بودند، هنگام بازگشت متوجه شدند که جنگ (بر خلاف ادعای نتانیاهو) به پایان نرسیده است، آژیرهای خطر همچنان شنیده می‌شود و هواپیماهای انحاری و جنگ در خطوط درگیری همچنان ادامه دارد.

گرچه این رسانه تلاش کرد تا شرایط را در یکی از شهرک‌های صهیونیست نشین به نام شلومی عادی جلوی دهد ا ما به نقل از ساکنان حاضر در آن ابعاد وحشت و کابوسی که در آن زندگی می‌کنند را منعکس کرد.

در بخشی از این مقاله آمده است، هاندلمن یکی از شهرک نشینان می‌گوید، همواره این احساس را دارم که فاجعه بزرگی رخ خواهد داد، او افزود، ترس سر تاسر وجود ما را در بر گرفته است، این احساس هرگز زودوده نمی‌شود.

زیمان یسرائیل بعد از آن هم نوشت: اسرائیل دشواری زیادی در مقابله با حملات روز افزود حزب الله علیه ارتش اسرائیل در جنوب لبنان و شمال (فلسطین اشغالی) دارد، این حملات معمولا با استفاده از پهپادهای (اف پی وی) انجام می‌شود، پهپادهایی که در مقابل جنگ الکترونیکی کاملا ایزوله هستند.

با این حال این تمام ابزار حزب الله نیست بلکه انواع دیگری از پهپادها و موشک‌ها را هم به کار گرفته و مواضع و اهداف خود را با آن مورد اصابت قرار می‌دهد.

به زعم این رسانه، هیچ وقت آتش بسی بین اسرائیل و حزب الله وجود نداشته و هرگز هم نخواهد داشت، این یک توافق بین تل‌آویو و بیروت است نه بین اسرائیل و حزب الله.

سرهنگ ساریت زاهاوی رئیس مرکز پژوهش‌های آلما (که به کار تحقیق و مستند سازی درگیری‌های صورت گرفته با حزب الله را به عهده دارد) به زیمان یسرائیل گفت: ما در فاصله 25 کیلومتری شهرک شلومی قرار داریم، با این حال به شدت نگران آن هستیم که شرایط در این شهرک و مناطق دیگر شمال (فلسطین اشغالی) چیزی شبیه به اوکراین شده و وارد جنگی بی پایان شویم.

این صهیونیست هم خواهان افزایش وحشیگری اسرائیل علیه لبنان شد و مدعی شد، هرچه اقدامات (وحشیانه) اسرائیل کمتر باشد، جنگ طولانی تر خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.