‌طرح رایگان شدن کامل اتوبوس و مترو به کجا رسید؟

همشهری آنلاین دوشنبه 11 خرداد 1405 - 15:05
مسیری که برای رایگان کردن حمل و نقل آغاز کردیم ادامه پیدا می کند و امیدواریم در دستور جلسه شورا قرار بگیرد و به تصویب برسد.

به گزارش همشهری آنلاین عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در نشستی که صبح امروز -دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۵- برگزار شد در رابطه با اجرای طرح حمل و نقل عمومی رایگان گفت: مسیری که برای رایگان کردن حمل و نقل آغاز کردیم ادامه پیدا می کند و امیدواریم در دستور جلسه شورا قرار بگیرد و به تصویب برسد. برخی نمایندگان پیگیر هستند که این طرح زودتر به نتیجه برسد.

محمدخانی با بیان اینکه در ساعات پیک جمعیت بالایی را در مترو شاهد هستیم و شرمنده ایم که نمی توانیم بیش از این خدمات رسانی کنیم، تأکید کرد: با این وجود هنوز به میزان استفاده از مترو توسط شهروندان به پیش از کرونا نرسیدیم. نصاب استفاده از خطوط مترو و اتوبوس را تا پیش از کرونا داریم که هنوز به آن بازنگشته ایم. البته برخی کارشناسان معتقدند سبک زندگی و سبد مصرفی خانوار تغییر کرده است. شاید با رایگان کردن حمل و نقل عمومی بتوانیم آن مدل را برگردانیم.

وی اضافه کرد: غیر از ساعات پیک ما شاهد ظرفیت خالی مترو برای استفاده شهروندان هستیم. در همین حین خرید قطار و همچنین اورهال را آغاز و اجرایی کردیم. قرارداد با چین همچنان برقرار است و امیدواریم امسال بتوانیم به رکورد واردات سه رام قطار در ماه به کشور برسیم و تعداد قطارهای مترو را افزایش دهیم

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.