خبرنگار نیویورک تایمز از چین اخراج شد

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 15:37
چین خبرنگار نیویورک تایمز را به دلیل مصاحبه‌اش با رئیس جمهور تایوان اخراج کرد.

به گزارش ایسنا، چین، تایوان تحت حکومت دموکراتیک را قلمروی خود و لای چینگ ته رئیس جمهور آن را یک جدایی‌طلب می‌داند و با برقراری هرگونه روابطی خارج از فرمان‌های پکن با این جزیره مخالف است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه اعلام کرد که «ویویان وانگ» خبرنگار این روزنامه در ماه فوریه توسط چین اخراج شده است.

این روزنامه به توضیحی از مقامات چینی استناد کرد که در پاسخ به مصاحبه ویدیویی اجلاسی در ماه دسامبر با رئیس جمهور تایوان بوده است و گفت که این خبرنگار اصلا در آن شرکت نکرده است.

در این میان، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری تایوان نیز در واکنش به اخراج این خبرنگار از چین گفت مصاحبه و توضیح موضع دولت به جهان برای رئیس جمهور تایوان رویه استاندارد است.

خبرنگار نیویورک تایمز پیش از این در چین مستقر بود. به خبرنگاران خارجی در چین معمولا فقط ویزای یک ساله اعطا می‌شود که باید سالانه تمدید شود و می‌تواند در هر زمانی لغو شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.