به گزارش ایرنا، فرماندار قشم روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان قشم با تأکید بر ضرورت تقویت نظارتهای میدانی گفت: برنامه بازرسیها باید بهگونهای تنظیم شود که هیچ نقطهای بدون پوشش نماند و مردم حضور ناظران را در دورترین نقاط نیز احساس کنند.
حسین امیرتیموری، افزود: نتیجه این رویکرد باید تقویت حس همراهی با مردم در شرایط سخت اقتصادی باشد و دستگاههای نظارتی نیز باید در راستای آرامش بر سر سفره های مردم تمام تلاش خود را بکار گیرند .
فرماندار قشم راهاندازی بازارچههای محلی را از راهکارهای مؤثر برای کاهش قیمتها دانست و خواستار حمایت دستگاههای مسئول از ایجاد چنین ظرفیتهایی در سایر روستاهای شهرستان شد.
امیرتیموری بر برخورد با عرضه کالاهای فاسد و تاریخگذشته تاکید کرد و گفت: عرضه کالای فاسد، تاریخگذشته یا دارای تاریخ مخدوش، ضربه زدن به سلامت عمومی و امنیت روانی مردم است و دستگاههای نظارتی باید بدون هیچگونه چشمپوشی با متخلفان برخورد و پرونده این افراد برای پلمب فوری و اعمال مجازاتهای بازدارنده به مراجع قضایی ارسال میشود.
وی با تاکید بر اینکه فروشگاهها در صورت درخواست مشتری، ملزم به ارائه رسید و فاکتور خرید هستند، بسان کرد: همچنین میوهفروشیها باید از ترازوی دیجیتال استفاده کنند و بخشداران نیز قیمت کالاها را بهصورت روزانه به دبیرخانه ستاد تنظیم بازار ارسال کنند تا زمینه یکسانسازی نرخها در مناطق شهری و روستایی فراهم شود.
فرماندار شهرستان قشم از مردم خواست تخلفات مشاهدهشده را از طریق دهیاریها، بخشداریها و مراجع مسئول در شهرها گزارش کنند و اطمینان داد هیچ گزارشی بدون پیگیری و نتیجه باقی نخواهد ماند.













